خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

خرید کتاب هزینه مالی بالایی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۷۸

فعالیتهای کتاب و کتابخوانی باید ضمن حمایت از سوی نهادهای دولتی، مردمی نیز اجرا شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از جوانان و نوجوانان در خرید کتاب با مشکل مادی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید شبستری خیابانی که در همایش تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با اشاره به هزینه بالای خرید کتاب افزود: لازم است در این خصوص خیران وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه تقویت فضاهای کتابخانه‌ای و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه نیازمند نهضتی ملی است افزود: باید تدبیری اندیشیده شود که برنامه‌ها و فعالیتهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی در عین حمایت از سوی نهادهای دولتی به صورت مردمی نیز اجرا شود.

شبستری تأکید کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، زمینه برای اصحاب فرهنگ و قلم بیش از پیش فراهم شده تا با پیروی از منویات رهبری گامهای موثرتری را در مهندسی فرهنگی جامعه بردارند.

وی با بیان اینکه کتاب دروازه‌ای به سوی جهان معرفت و دانش است، افزود: کتابخوانی می‌تواند انسان را به درجات عالی و کمال الهی رهنمون کند.

شبستری با بیان اینکه کتابخوانی می‌تواند انسان را به درجات عالی و کمال الهی رهنمون کند اظهار داشت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از فضاهای موجود خود به جای ساخت سالن‌های غذاخوری و پذیرایی به ساخت مکانی فرهنگی برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه بهره‌مند شوند.

وی گفت: با وجود اینکه وضعیت استان آذربایجان شرقی در شاخص‌های مختلف حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور مطلوب است ولی با ایده آل‌ها فاصله دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرهنگ هر کشوری نماد وجود و هویت آن کشور است، افزود: در زمان کنونی تسخیر یک کشور توسط گرفتن فرهنگ ملت آن کشور صورت می‌گیرد و دیگر نیازی به جنگ فیزیکی نیست.

وی ادامه داد: امروزه دشمنان نظام و اسلام در قالب‌ها و شیوه‌های مختلف جنگ نرم در تاخت و تاز با جمهوری اسلامی ایران هستند که ضروری است مسوولان برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه در راستای افزایش آگاهی جوانان تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز