خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز:

روزانه ۱۱۰ راس گاو و بیش از ۵۰۰ راس گوسفند در کشتارگاه تبریز ذبح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۶۶

کشتارگاه صنعتی تبریز، سومین کشتارگاه بزرگ کشور بوده و نظارت دقیق شرعی و بهداشتی بر روند ذبح دام در آن صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از ذبح روزانه ۱۱۰ راس گاو و بیش از ۵۰۰ راس گوسفند در این‌ مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حیدر شعبان‌پور با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات کشتارگاه تبریز گفت: کشتارگاه تبریز با برخورداری از ۱۱ اصطبل مجزای گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس و انبار علوفه، از نظر حجم کشتار، ظرفیت و سیستم صنعتی، سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.

وی با بیان اینکه دام‌های ذبح شده در دو مرحله قبل و بعد از کشتار معاینه شده و ضوابط شرعی و بهداشتی فعالیت کشتارگاه تحت نظارت است گفت: ناظر شرعی، در حین کشتار دام، به صورت مستمر و دقیق بر روند ذبح نظارت دارد؛ به طوری که بارها پیش آمده است که با انحراف دام از اصول ذبح، دام کشته‌شده کلاً ضبط شده است.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، ادامه داد: بعد از کشتار نیز مراحل متعدد جداسازی، پوست‌کنی و تخلیه، توسط دامپزشکان تست می‌شود تا به این ترتیب، سلامت دام، محرز شود.

شعبان‌پور اضافه کرد: اجزای آلایشی دام در مرحله جداگانه، مجددا معاینه می‌شود؛ به طوری که روزانه از بین ۵۰۰ دام ذبح‌شده، حداقل جگر، ۱۰۰ راس ضبط می‌شود.

شعبان‌پور، با اعلام آمادگی نسبت به انتقال میدان دام از حاشیه تلخه‌رود به این سازمان، گفت: متاسفانه در جریان طغیان اخیر آب در مسیر میدان دام، شایعاتی در مورد دام‌های باقی‌مانده ذبح‌شده مطرح شد که به کلی کذب بود.

وی افزود: طبق صورت‌جلسه دامپزشکی، در جریان سیل اخیر ۹۳ راس دام ذبح‌شده، به کشتارگاه انتقال یافت و اصول ذبح آن به تایید ناظر ذبح شرعی رسید.

شعبان پور با اشاره به برنامه‌های توسعه این سازمان گفت: در صورت تغییر اساسنامه این سازمان در قالب تصویب لایحه و صدور مجوزهای لازم، این سازمان، می‌تواند به یک مجموعه سوددِه تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز