خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز:

تسهیلات به کارگران شرکتی شهرداری تبریز پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۶۰

در پاسخ به درخواست نماینده کارگران شرکتی و نظر مساعد اعضای کمیته کارگری شهرداری تبریز مقرر شد در اسرع وقت لایحه‌ای با پیش بینی اختصاص یک میلیارد تومان به شورای شهر ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از اختصاص یک میلیارد تومان دیگر برای اعطای وام به کارگران شرکتی شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید حاجی‌زاده گفت: در پاسخ به درخواست نماینده کارگران شرکتی و نظر مساعد اعضای کمیته کارگری شهرداری تبریز مقرر شد در اسرع وقت لایحه‌ای با پیش بینی اختصاص یک میلیارد تومان به شورای شهر ارائه شود.

عضو کمیته کارگری شهرداری تبریز افزود: اردیبهشت امسال شهرداری تبریز در قالب لایحه‌ای ۵۰۰ میلیون تومان به همین منظور پیشنهاد کرد و به تصویب شورای شهر هم رسید اما با توجه به حجم بالای تقاضا‌ها و به خاطر شمار زیاد کارگران شرکتی و نیازمندی آنان به دریافت وام‌های ضروری، مقرر شد یک میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شود تا جمع خط اعتباری اختصاص یافته برای اعطاء تسهیلات به کارگران شرکتی شهرداری تبریز در سال جاری به رقم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز تاکید کرد: این تصمیم در راستای تداوم رویکرد حمایتی شورای شهر و شهردار تبریز از کارگران شهرداری و کمک به رفع بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش اتخاذ شده و بی‌تردید اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به منظور افزایش رفاه کارگران شهرداری از لایحه مزبور حمایت خواهند کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: نمایندگان عضو شورای شهر در کمیته کارگری شهرداری تبریز، در یکی از جلسات قبلی این کمیته پرداخت به موقع حقوق کارگران شرکتی را خواستار شده بودند که در جلسه اخیر این کمیته از اهتمام شهرداری در عمل به این مصوبه قدردانی شد.

وی در عین حال افزود: به رغم تلاش‌های شهرداری در پرداخت منظم و به موقع حقوق کارگران شرکتی، در جلسه اخیر این کمیته بر نظارت بیشتر و نیز تداوم پایبندی به مصوبه مربوط تاکید دوباره شد.

حاجی‌زاده در ادامه با یادآوری اتمام سررسید قراردادهای ۳ ساله شرکت‌های خدماتی تنظیفی طرف قرارداد با شهرداری در سال آینده گفت: به موجب مصوبه دیگر جلسه اخیر کمیته کارگری شهرداری تبریز، مقرر شد نماینده کارگران مزبور در اسرع وقت پیشنهادهای خود را برای اعمال در قراردادهای جدید تسلیم این کمیته کند.

وی افزود: دریافت و اعمال پیشنهاد نماینده کارگران شرکتی در قراردادهای جدید، به منظور تامین حداکثری نظر کارگران و برداشتن گامی در جهت حمایت عملی از این قشر زحمتکش ارزیابی می‌شود.

تاکید بر امنیت شغلی کارگران شرکتی

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: طبق رای کمیته کارگری شهرداری تبریز، حق اخراج بدون دلیل کارگران شرکتی برای هیچ شرکت طرف قرارداد با شهرداری وجود ندارد و در جلسه اخیر این کمیته مقرر شد پرونده کارگرانی که در سال‌های اخیر بدون علت از کار برکنار شده‌اند جهت بسترسازی برای بازگشت دوباره آنان به سر کار مورد بررسی قرار گیرد.

حاجی‌زاده افزود: طی ماه‌های گذشته شماری از کارگران شرکتی شهرداری تبریز در مراجعات متعدد، مدعی اخراج از کار بدون وجود هرگونه دلیلی شده بودند و مصوبه یادشده کمیته کارگری در جهت بررسی صحت وسقم این ادعا‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر بر تامین امنیت شغلی کارگران شرکتی شهرداری تاکید دارند، اظهار کرد: با بررسی پرونده‌های احتمالی در این باره، احتمال به کارگیری دوباره کارگرانی که بدون دلیل قانع کننده‌ای اخراج شده‌اند وجود دارد.

این عضو کمیته کارگری شهرداری تبریز همچنبن، از دعوت مدیرعامل و معاون اداری مالی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به همراه نماینده رانندگان اخراجی این شرکت برای حضور در جلسه آتی این کمیته خبر داد و گفت: در جریان واگذاری برخی از خطوط اتوبوسرانی تبریز به بخش خصوصی، ۱۹ راننده تلاشگر این شرکت از کار بیکار شده‌اند که طبق مصوبه کمیته کارگری مقرر شد جهت بررسی پرونده رانندگان یادشده، مسئولان شرکت واحد به همراه نماینده این رانندگان در جلسه آتی کمیته کارگری حاضر شوند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: حق به کارگیری افراد موردعلاقه شرکت‌های بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی نزد اعضای کمیته کارگری، محترم و قابل قبول است اما اخراج این رانندگان به دلیل اعمال سلیقه نیز نمی‌تواند منصفانه باشد و در جلسه آتی کمیته کارگری این مساله مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز و عضو کمیته کارگری همچنین بر برگزاری منظم جلسات کمیته کارگری شهرداری تبریز تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز