خبرگزاری کار ایران

۳ هزار اصله نهال در دره یاران عینالی تبریز کاشته شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۱۹

جنگل‌کاری دره یاران که در حال حاضر، عرصه‌ای حدود ۴ هکتار را تبدیل به منظره‌ای سبز کرده است در سال‌های قبل به دلیل نبود راه دسترسی مناسب به صورت عنصری مجزا و با فاصله از شهر قرار داشت.

در ادامه توسعه فضای سبز دره یاران عینالی ۳ هزار اصله نهال توسط سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز کاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئول فضای سبز سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز، گفت: محدوده دره یاران از سال ۱۳۶۷ با تلاش و پشتکار باغبان­های عاشق کوهستان - گروه کوهنوردی یاران جنگلکاری شده است.

علی قراچورلو افزود: به دلیل واقع شدن این دره در داخل محدوده در اختیار سازمان عینالی از سال۹۲ این سازمان مسئولیت حفظ و نگهداری و توسعه آن را به عهده گرفته و در همین راستا این تعداد اصله نهال در سال جاری در این دره کاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: جنگل‌کاری دره یاران که در حال حاضر عرصه‌ای حدود ۴ هکتار را تبدیل به منظره‌ای سبز کرده است در سال‌های قبل به دلیل نبود راه دسترسی مناسب به صورت عنصری مجزا و با فاصله از شهر قرار داشت.

قراچورلو تأکید کرد: با احداثو بهسازی راه‌های دسترسی منتهی به این دره از طرف جاده قدیم اهر(پایان جاده سی) و تفرجگاه عینالی، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای، نصب سطلهای زباله، نیمکت در حال تبدیل شدن به پارک کوهستانی و محل تفرج شهروندان است و روزانه پذیرای جمع کثیری از طبیعت دوستان و گردشگران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز