خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز:

دوره های پیشگیری از اعتیاد در خانه های سلامت برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۹۵۵

وظیفه مهم و نقش حیاتی خانه های سلامت در سلامت روانی و امنیت خانواده ها آموزش های صحیح و کارشناسی شده در کاهش آسیب های اجتماعی علی الخصوص در مسئله اعتیاد به شمار می رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی درخانه های سلامت شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام احمد حمیدی که در اولین نشست تخصصی کارشناسان مدیریت امور اجتماعی و مسئولین خانه های سلامت تبریز سخن می گفت اظهار داشت: وظیفه مهم و نقش حیاتی خانه های سلامت در سلامت روانی و امنیت خانواده ها آموزش های صحیح و کارشناسی شده در کاهش آسیب های اجتماعی علی الخصوص در مسئله اعتیاد به شمار می رود که متاسفانه فرد معتاد فقط خودش درگیر این معضل نمی شود بلکه خانواده ان نیز درگیر مشکلات معتاد می شود و چه بسا عواقب جبران ناپذیری برجای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اهداف استعمارگرانه دشمن و غرب در تهاجم فرهنگی غیر بومی به جوامع سنتی افزود: چنانچه کشور اسلامی مان در ۸ سال دفاع مقدس در برابر رگبارهای مداوم و بی مهابا دشمن با رشادت های مبارزانمان و بخشیدن هزاران خون جاودانه شهدا توانست در برابر تسحیلات جنگی آنان بایستد و بالاخره آنان به این نتیجه رسیده اند که باید از راه فرهنگ وارد شوند و ما باید در این زمینه خود را ایمن کنیم.
حجت الاسلام حمیدی تشویق به ازدواج جوانان، استحکام بنیان خانواده ها، مقاوم سازی خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی، آموزش های شیوه های صحیح فرزندپروری را از اهم فعالیت های خانه های سلامت عنوان کرد و افزود: باید این مسائل در راس فعالیت های این مراکز باشد چرا که ریشه بسیاری از فروپاشی های خانواده ها در این موارد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اوج رسیدن آمار طلاق در طی سالیان اخیر و رشد بی رویه این آمار تصریح کرد: ما اکنون با توجه به آمار طلاق به مرحله بحران رسیده ایم که باید هرچه سریع تر با آموزش و آگاه سازی صحیح در این زمینه جلوی آن گرفته شود وگرنه تبعات بسیار نامطلوب از جمله فرزندان طلاق، کودکان کار، اعتیاد، بزه کاری فرزندان، فساد و بی بندباری اخلاقی و بسیاری از معضلات اجتماعی بازخورد این مسئله خواهد بود که این در شان جامعه اسلامی و شیعی نیست.

وی گفت: باید پدیده طلاق به عنوان آخرین انتخاب در برابر مشکلات و مسائل خانوادگی باشد و نباید به این راحتی عنوان گردد و چنانچه امروزه، متاسفانه قبح آن نیز در بعضی قشرهای جامعه برداشته شده در حالیکه طلاق قبیح ترین حلال دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به وظایف ستادی مدیریت امور اجتماعی در این موارد تصریح کرد: نظارت، سیاست گذاری، آسیب شناسی اجتماعی مناطق ده گانه شهر، آماده سازی بسته های فرهنگی و اجتماعی و در حالت کلی طرح ریزی نقشه راه در مسیر مقابله با آسیب های اجتماعی به صورت صحیح و کاملا گویا بر عهده مدیریت امور اجتماعی است و پیاده سازی عملی آن بر عهده مراکز فرهنگی و اجتماعی و علی الخصوص خانه های سلامت می باشد تا انشالله جامعه از تمام معضلات جاری رهانیده و به فرهنگ ناب شیعی با شهروندان سلامت و دین دار برسد.

وی افزود: همپای کارشناسان امور اجتماعی، مسئولین خانه های سلامت نیز با ارزیابی منطقه متبوع خود مشکلات و آسیب های آن منطقه را با ستاد در میان بگذارند و اطلاعات پایه را مدام در اختیار ستاد قرار دهند.

در اولین نشست تخصصی مسئولین خانه های سلامت همچنین جلسه پرسش و پاسخ جهت ارتقای سطح خدمات خانه های سلامت و رسیدگی به مشکلات آنان برگزار شد و معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیر امور اجتماعی توضیحات مبسوطی در زمینه مشکلات آنان ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز