خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان شرقی انجام شد؛

کیل‌گیری از مزارع شاخص برنج و پنبه خداآفرین

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۴۸

خداآفرین مهم‌ترین شهرستان آذربایجان شرقی در تولید محصولات کشاورزی محسوب، حمایت و هدایت بهره برداران برای ارتقا سطح درآمد جهت ایجاد زمینه لازم برای رشد کشاورزی و دامداری، خواهد توانست بخش مهم و زیربنایی از اقتصاد مبتنی برکشاورزی شهرستان را، محقق سازد.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از کیل گیری مزارع شاخص برنج و پنبه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور عالی‌پور گفت: در همین راستا در روستای لاریجان از توابع این شهرستان، در مزرعه برنج مالک همراه‌پور کیل گیری انجام شد و این مزرعه با ۸ هزار و ۵۱۴ کیلوگرم میزان عملکرد محصول برنج در هر هکتار به عنوان مزرعه شاخص انتخاب شد.

وی با بیان اینکه همچنین کیل گیری از یک مزرعه پنبه نیز به عمل آمد، افزود: در این کیل گیری که از مزرعه ابراهیم مددی انجام شد و این مزرعه با ۸ هزار و ۹۲۴ کیلوگرم میزان عملکرد پنبه در هر هکتار به عنوان مزرعه شاخص انتخاب شد.

عالی‌پور با بیان اینکه کشاوزان خداآفرین با استفاده از روش‌های مکانیزه نظیر کشت مستقیم پنبه، ایجاد تحول در راندمان تولید و مدیریت فنی و منسجم بر مزارع پنبه باعثرشد تولید محصول پنبه و ارتقا کیفیت پنبه در شهرستان شده‌اند، افزود: شهرستان خدآفرین تنها تولیدکننده پنبه در سطح استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته است.

وی افزود: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط مناسب آب و هوایی، خداآفرین مهم‌ترین شهرستان آذربایجان شرقی در تولید محصولات کشاورزی محسوب، حمایت و هدایت بهره برداران برای ارتقا سطح درآمد جهت ایجاد زمینه لازم برای رشد کشاورزی و دامداری، خواهد توانست بخش مهم و زیربنایی از اقتصاد مبتنی برکشاورزی شهرستان را، محقق و توان آنان در توسعه بخش کشاورزی را تسهیل و افزایش بخشد.

خداآفرین یکی ازشهرستان‌های استان آذربایجان شرقی به مرکزیت شهر خمارلو است. اکثریت مردم شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند. از ۲۳ هزار و ۳۳۹ هکتار اراضی زراعی این شهرستان، ۷ هزار و ۲۹۰ هکتار آبی و بقیه به صورت دیم زیر کشت قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز