خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تبریز:

چینی‌ها برای بهبود ترافیک تبریز وارد عمل می شوند / شهرداری تبریز عاجز ماند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۰۵

تبدیل خط چهارم مترو از حالت زیرزمینی به روی زمین که همان مونوریل است، در دستور کار قرار دارد و این طرح از میدان آذربایجان در مسیر کمربندی و تا یوسف آباد، توسط چینی‌ها اجرا خواهد شد. / طرح «لایت باکس» در ایستگاه‌های بی آر تی تبریز اجرا می شود.

سخنگوی شورای شهر تبریز از حضور چینی‌ها برای بهبود حمل و نقل درون شهری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در کلانشهر تبریز از سیاست‌های اصولی شورای اسلامی این شهر به شمار می‌رود، گفت: مدیریت شهری تبریز علاوه بر اهتمام در افزایش اتوبوس‌های نو و نیز بازسازی اتوبوس‌های فرسوده فعال در ناوگان اتوبوسرانی تبریز که اقداماتی کوتاه مدت قلمداد می‌شوند، توسعه حمل و نقل ترکیبی را نیز مد نظر دارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا تبدیل خط چهارم مترو از حالت زیرزمینی به روی زمین که‌‌ همان مونوریل است، در دستور کار دارد و این طرح از میدان آذربایجان در مسیر کمربندی و تا یوسف آباد توسط چینی‌ها اجرا خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه تراموا دیگر وسیله حمل و نقل ترکیبی به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر مسیر چایکنار تبریز به عنوان مسیری برای اجرای تراموا در نظر گرفته شده است.

حاجی‌زاده به قابلیت‌های قطار شهری در کاهش ترافیک شهر نیز اشاره کرد و افزود: با موافقت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهوری در اختصاص ۳ رام قطار دیگر به سازمان متروی تبریز، در جریان سفر اخیر به این کلانشهر امید می‌رود قبل از پایان سال، فاز نخست خط یک مترو تبریز به بهره برداری کامل برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز همچنین از اجرای طرحی موسوم به «لایت باکس» در ایستگاه‌های بی‌آر تی این شهر خبر داد و با بیان اینکه این طرح به منظور محافظت ایستگاه‌ها از باد، برف و باران اجرایی می‌شود اظهار داشت: نمونه‌ای از این کار که بصورت عایق صوتی هم کاربرد دارد، در محل ایستگاه اشکان در خیابان راه آهن در دست اجراست و پس از تائید نهایی در تمام ایستگاه‌های مسیر بی‌آر تی اجرا خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز اضافه کرد: همزمان با تجهیز ایستگاه‌های بی‌آر تی به امکانات رفاهی، بتن ریزی رویه جاده این محور با بهره گیری از تکنولوژی بتن غلتکی اجرا می‌شود که در این صورت مشکلاتی نظیر جمع شدگی آسفالت یا ایجاد ناهمواری‌های مسیر بی‌آر تی به کلی مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به تجهیز ایستگاه‌های مسیر سامانه اتوبوس‌های تندرو(بی‌آر تی) به امکانات رفاهی اظهار داشت: در چارچوب طرح نوسازی ایستگاه‌های بی‌آرتی تبریز و از آنجا که تاکنون برنامه حضور منظم و متوالی اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها به صورت مطلوب محقق نگردیده، برای تامین مطالبات به حق و رفاه حال بیشتر شهروندان، صندلی‌هایی در ایستگاه‌های بی‌آر تی نصب می‌شود.

وی افزود: به دنبال پیگیری‌های شورای اسلامی شهر از شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، نصب صندلی از ایستگاه‌های سمت میدان راه آهن شروع شده و به تدریج تمام ایستگاه‌های مسیر بی‌آر تی به صندلی تجهیز خواهد شد.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در فاز نخست، نصب صندلی در تعداد ۲۰ ایستگاه بی‌آر تی به اتمام رسیده و در ۲۰ ایستگاه دیگر در قالب اجرای فاز دوم این پروژه در دست اجراست ضمن اینکه طی فاز سوم، همزمان با عملیات نوسازی ایستگاه‌های باقیمانده، صندلی در آن‌ها نیز نصب خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: در مجموع ۶۴ ایستگاه اتوبوس در مسیر سامانه اتوبوس‌های تندرو تبریز وجود دارد که همه این ایستگاه‌ها طی یک برنامه معین به صندلی تجهیز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز