خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

تالاب قره قشلاق در آذربایجان شرقی میزبان پرندگان مهاجر شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۸۳

منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق به مساحت بیش از ۲۲ هکتار درجنوب غرب آذربایجان شرقی در شهرستان بناب قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از ورود پرندگان مهاجر تالاب قره قشلاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حمید قاسمی گفت: بارندگی های اخیر وضعیت آبی تالاب را تا حدودی بهبود بخشیده و اولین گروه پرندگان مهاجر وارد تالاب شدند.

وی افزود: تالاب قره قشلاق هر سال در فصل سرما مامن هزاران پرنده مهاجر که از مناطق دور دست به این منطقه مهاجرت می کنند که اغلب پرندگان مهاجر شامل انواع مرغابی(تنجه، خوتکاراردک سرسبز وآنقوت) درنا و غازمی باشد.

قاسمی با بیان اینکه تالاب” قره قشلاق “ بناب به دلیل زیبایی وتنوع گونه های جانوری وگیاهی به عروس تالاب های شمال غرب کشورشهرت یافته است خاطرنشان کرد: منطقه تالاب قره قشلاق بناب یک اکوسیستم ویژه و منحصر به فرد با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، آبگیرها و ماندآبهای شاخص، یکی از زیستگاههای بسیار مناسب برای گونه های مختلف پرندگان است و این منطقه در حال حاضر از طریق پاسگاه های محیط بانی «چپقلو و قره قوزلو» و برجک دیده بانی جدید التاسیس تحت حفاظت قرار می گیرد.

شایان ذکر است منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق به مساحت بیش از ۲۲ هکتار درجنوب غرب آذربایجان شرقی در شهرستان بناب قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز