خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

رعایت اعتدال امری مهم در اداره خبرگان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۳۰

آیت‌الله مهدوی کنی روحانی یک بعدی نبود و در عرصه‌های مختلف اخلاقی، علمی، سیاسی و سایر عرصه‌ها حضور داشت و حتی دانشگاهی راه‌اندازی کرد که رابط بین حوزه و دانشگاه است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رعایت اعتدال امری مهم در اداره خبرگان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ایشان شخص معتدلی بودند و از تندروی‌ها دوری می‌کردند، برای همین اوایل انقلاب از سوی تندروها مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

او با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی یک شخصیت مغتنمی برای جامعه بودند، افزود: ایشان از روحانیون برجسته و استثنایی بودند که از قبل از انقلاب تا آخر عمرشان در همه ابعاد و در جبهه‌های مختلف منشأ آثار بودند.

هاشم زاده هریسی افزود: آیت‌الله مهدوی کنی روحانی یک بعدی نبود و در عرصه‌های مختلف اخلاقی، علمی، سیاسی و سایر عرصه‌ها حضور داشت و حتی دانشگاهی راه‌اندازی کرد که رابط بین حوزه و دانشگاه است.

او خاطرنشان کرد: آثار اخلاقی ایشان که امروز به یادگار مانده، منبع و مرجع مباحثاخلاقی است و در حوزه و دانشگاه تدریس می‌شود و شاگردان بسیاری از آنها بهره می‌برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ثابت قدمی آیت‌الله مهدوی کنی را یکی از ویژگی‌های خاص ایشان عنوان کرد و گفت: از ابتدا به صورت یک نواخت پشت سر رهبر کبیر انقلاب و بعد از ایشان پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرد و با آن عظمت، علم و فضیلتش واقعاً اطاعت از رهبری را برای خود لازم می‌دانست.

او گفت: ایشان انسان بسیار معتدلی بودند و از تندروی پرهیز می‌کردند؛ به خاطر همین نیز اوایل انقلاب از سوی تندروها مورد بی‌مهری قرار گرفتند اما ایشان در هر دوره‌ای از تندروی‌ها دوری می‌کردند.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی در مورد تلاش آیت‌الله مهدوی کنی برای سامان‌دهی روحانیت نیز گفت: ایشان روحانیت مبارز را سامان داد و تلاش می‌کرد اگر اختلافات و مسائلی وجود داشت آنها را رفع کند و امروز هرچند روحانیون برجسته زیادی داریم اما رحلت ایشان برای اسلام و روحانیت یک ثلمه و ضایعه بزرگی است.

او با اشاره به ریاست آیت‌الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در خبرگان نیز منشأ آثار بود و به زیبایی، با اخلاق و با متانت جلسات را مدیریت می‌کرد و توانسته بود به جلسات انسجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه داشتن اخلاق برای رئیس خبرگان رهبری، جلوی هرگونه افراط گری را می‌گیرد و بدین طریق قادر به رعایت و حفظ اعتدال به عنوان امری مهم در مجلس خبرگان خواهد بود اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی روحانی برجسته واجدالشرایط برای انجام کارهای مدیریتی از جهات اخلاقی، تجربی و موقعیت اجتماعی بود.

او ادامه داد: از دست دادن آیت الله مهدوی کنی برای ما ضایعه‌ای بزرگ بود اما در مجلس خبرگان رهبری روحانیون برجسته‌ای داریم که قادر به جبران خلاء موجود باشند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی بنیانگذار خود را از دست داد دشمنان، انقلاب اسلامی را پس از ایشان تمام شده می‌دانستند، اما مقام معظم رهبری به خوبی توانستند با درایت تمام این خلاء را پر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای بزرگی داریم که با اخلاق و در مدیریت، باتجربه هستند که شایسته جانشینی آیت الله مهدوی کنی را داشته باشند و قطعا هر کدام از این افراد کاندیدا شوند واجدالشرایط خواهند بود.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی به شاخصه‌های مهم ریاست خبرگان رهبری اشاره کردو گفت: داشتن مدیریت، اخلاق، سواد، تجربه، سعه صدر، تحمل بالا، روحیه انتقادپذیری و اعتدال از جمله ویژگی‌هایی است که شخص موردنظر باید برای ریاست خبرگان داشته باشد.

او بیان کرد: داشتن اخلاق برای رئیس خبرگان رهبری، جلوی هرگونه افراط گری را می‌گیرد و بدین طریق قادر به رعایت و حفظ اعتدال به عنوان امری مهم در مجلس خبرگان خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افرادی با چنین خصوصیات و ویژگی‌هایی در مجلس خبرگان هستند که می‌توانند برای ریاست خبرگان رهبری کاندیدا شوند.

گفتنی است جانشین رئیس خبرگان رهبری در اجلاس اسفند ماه انتخاب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز