خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۶ تبریز:

شمال غرب تبریز باید برای مقابله با حوادثطبیعی آماده شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۶۶

شهردار منطقه ۶ تبریز، با تاکید بر لزوم آمادگی شمال غرب تبریز در مقابل حوادثطبیعی، بر ضرورت همکاری مردم و مسئولان در ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با بحران و مقاوم سازی بناهای سطح حوزه تاکید کرد.

شهردار منطقه ۶ تبریز، با تاکید بر لزوم آمادگی شمال غرب تبریز در مقابل حوادثطبیعی، بر ضرورت همکاری مردم و مسئولان در ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با بحران و مقاوم سازی بناهای سطح حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، فرهاد روشنی در گفتگویی با خبرنگاران با اشاره به نام گذاری ۲۰ مهر روز بلایای طبیعی همزمان با روز جهانی کاهش خطرپذیری(۱۳ اکتبر)، بالاترین میزان خسارات وارده در زمان بحران را ناشی از عدم آگاهی مردم و آمادگی مسئولان دانست و افزود: نقش حمایتی و همکاری مردم بعد از وقوع بحران، افزایش سطح آگاهی جامعه درخصوص اقدام لازم در زمان بحران و حوداثدر گرو آموزش همگانی مناسب توسط ارگانهای ذیربط محقق می‌شود.

وی، همچنین به اثرات و آسیبهای روانی سنگین ناشی از خسارات وقوع بحران اشاره کرد و گفت: آموزش مناسب می‌تواند به کاهش اثرات روانی منفی در بلایای طبیعی نیز کمک کند.

روشنی تاکید کرد: با وجود خارج از کنترل بودن اغلب بلایای طبیعی، خسارات و آسیب‌های ناشی از آنها با استحکام ابنیه، ایجاد پوشش گیاهی، ساخت سد، آوار برداری اصولی و… بطور چشمگیری قابل کنترل است.

شهردار منطقه ۶ تبریز، گفت: علیرغم پیشرفت و توسعه روز افزون علم، امروزه حوادثغیرمترقبه و بلایای طبیعی میزان بالایی از مرگ و میر انسانها را در سراسر جهان باعثمی‌شود.

وی افزود: وقوع ۳۳ مورد از ۴۳ نوع بلای طبیعی جهان در ایران؛ کشور ما را به عنوان یکی از ۱۰ کشور بلاخیز جهان مطرح کرده است.

روشنی یادآور شد: بنابر آمار رسمی سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، در ۹۰ سال گذشته، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم کشورمان بر اثر بلایای طبیعی کشته شده اند که از این تعداد حدود ۷۶ درصد بر اثر زلزله، ۱۳ درصد بر اثر سیل و ۱۱ درصد بر اثر سایر بلایای طبیعی بوده است.

شهردار منطقه ۶ تبریز در ادامه با اشاره به معضل سکونتگاههای غیررسمی موجود در شمالغرب کلانشهر تبریز و مقاومت کم این مناطق در مقابل بلایای طبیعی، گفت: رشد بالای جمعیت، گسترش فقر، افت شاخصهای کیفیت زندگی، افزایش بیکاری، آلودگی زیست محیطی و افزایش آسیبهای اجتماعی از جمله معضلات موجود در این مناطق هستند.

روشنی خاطرنشان کرد: بر این اساس ستاد مدیریت بحران زیر نظر مدیریت بحران شهری شهرداری کلانشهر تبریز، در منطقه ۶ راه اندازی شده و طی جلسات متعدد با هماهنگی و طرح مسائل تخصصی موجود در شمالغرب تبریز در حوزه مدیریت بحران، جهت تامین نیازهای ضروری مقابله با بحران آموزش همگانی اقدام شده است.

وی گفت: ۱۲۰ هزار نفر جمعیت منطقه شمالغرب تبریز، در قالب ۳۵ هزار خانوار در ۷ هزار و ۴۳۰ هکتار زمین مستقر می باشند که شامل ۸۵ هکتار بافت فرسوده، ۱۲ هزار واحد تجاری، ۴۵ مسجد، ۱۱۰ هکتار فضای سبز و ۸۲ مدرسه است.

روشنی افزود: ۲۶ پارک در شمالغرب تبریز وجود دارد که با بررسی و جمع بندی امکانات آنها بانک اطلاعاتی جامعی تهیه و کاربری مناسبی برای مواقع بحرانی و اسکان اضطراری تعریف خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ تبریز تأکید کرد: متاسفانه تعداد کمی از پارکهای منطقه قابل اسکان است و بقیه جمعیت باید در مدارس، مساجد و با هماهنگی سالنهای ورزش سایر ارگانها اسکان یابند.

روشنی همچنین خاطرنشان کرد: لازم است با تصویب بودجه از طرف شورای شهر احداثسالنهای چند منظوره در محلات شمالغرب تبریز، اختصاص زمین برای ساخت پایگاه امداد و نجات با همکاری هلال احمر، سکوهای نصب استاندارد چادر، محل درمان آسیب دیدگان مرکز آتش نشانی، حمام و سرویس، نگهبانی، نانوایی، پارک کودکان، مجموعه انبار و نمازخانه، مورد توجه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز