خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی:

تامین اجتماعی از حاشیه به مسیر خدمت به مردم بازگشته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۶۰

تعامل سازمان تامین اجتماعی با مجلس باعثبهبود وضع بیمه شدگان و بازنشستگان شده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی از اقدامات کارشناسی و منطقی این سازمان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا رحیم اردلان، که در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، با اشاره به چالشهای ناشی از تغییراتی مدیریتی دهه اخیر در سازمان تأمین اجتماعی، تأکید کرد: با این اقدامات شاهد آن بوده‌ایم که در راستای ارتقای معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران عیدی آنان در ۲۸ بهمن ماه و افزایش حقوق از ابتدای فروردین محاسبه و پرداخت شد که این اقدام در تاریخ سازمان تأمین اجتماعی بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۶۲۱۰ میلیارد ریال از بابت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت در شش ماهه اول سال ۹۳، ‌میزان مستمری و حقوق پرداخت شده به بازنشستگان و مستمری بگیران را در این مدت ۵۳۲۴ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در راستای تسهیل امور کانونهای بازنشستگی همزمان با ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ‌ دفتر کانونهای میانه، اسکو، ‌ عجب شیر و آذرشهر در محل شعب تابعه افتتاح خواهد شد.

مشاور مدیرعامل و مدیر کل تأمین اجتماعی استان با تأکید به ایجاد و بهره برداری از ده شعبه تأمین اجتماعی در استان طی سال جاری اظهار کرد: برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان های عجب شیر و هشترود نیز مجوزهای لازم اخذ شده است.

وی ادامه داد: تعامل سازمان تامین اجتماعی با مجلس باعثبهبود وضع بیمه شدگان و بازنشستگان شده و تامین اجتماعی از حاشیه به مسیر خدمت به مردم بازگشته است.

اردلان، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت کارگاه‌های صنعتی و صنفی و توان مدیریتی کارفرمایان کارآفرین در آذربایجان شرقی، می‌توانیم با ایجاد تعامل صحیح و رفع چالشهای پیش روی تولید از نرخ بیکاری استان بکاهیم.

همین گزارش حاکی است در پایان این مراسم از تعداد شش نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران و از کارافتادگان نمونه که بر اساس فراخوان اعلام شده انتخاب گردیده بودند تجلیل به عمل آمد.

همچنین از خانم سیفی به عنوان قدیمی‌ترین برقراری مستمری بازماندگان، با ۵۹ سال پرداخت مستمری، تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز