خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

توسعه و فقر جامعه با میزان سواد مردم ارتباط تنگاتنگ دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۱۲

دولت با توجه به تنگناهای مالی به موضوع باسوادی خیلی اهمیت می‌دهد و در این راستا همکاری نهادهای استان با آموزش و پرورش برای شناسایی، پالایش و جذب طرح با سواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان زیاد است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: میزان توسعه و کاهش فقر در هر جامعه با میزان بهره‌مندی مردم از سواد ارتباط تنگاتنگ دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، جمال پیری در کارگاه جوار آموزش دهندگان دوره انتقال سواد آموزی مراغه افزود: دولت با توجه به تنگناهای مالی به موضوع باسوادی خیلی اهمیت می دهد و در این راستا همکاری نهادهای استان با آموزش و پرورش برای شناسایی، پالایش و جذب طرح با سواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان زیاد است.

وی گفت: امسال طرح با سواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان و طرح سوادآموزی گروه سنی ۱۰ تا ۲۰سال جزو اولویت های سازمان نهضت سواد آموزی است.

پیری خاطرنشان کرد: خوش اخلاق بودن، تسلط به موضوع تدریس، نحوه انتقال مطالب و توضیح روشن تر مطالب از جمله ویژگی های یک آموزش دهنده است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: این مدیریت مصمم به ریشه کنی بی سوادی با همکاری مردم و آموزش دهندگان دوره انتقال است.

داود پورصادق خاطرنشان کرد: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش مراغه، توجه به مساله سوادآموزی بوده و پرداختن به سواد آموزی، شریک شدن در توسعه جامعه و خوب زندگی کردن مردم است.

کارگاه جوار آموزش دهندگان دوره انتقال سواد آموزی مراغه با حضور ۱۲۰ نفر از آموزش دهندگان جوار منطقه به مدت سه روز در تالار شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.
بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر اولیای بی سواد و بیش از ۱۰۰ نفر بی سواد ۱۰ تا ۲۰ سال در مراغه وجود دارد.

در این شهرستان حدود ۴۳ هزار دانش آموز در بیش از ۵۰۰ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز