خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ارمنستان مطرح کرد:

منطقه آزاد ارس حلقه اتصال بین ایران و ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۰۶

انعکاس ظرفیت‌های کشور و بویژه منطقه آزاد ارس در ارمنستان الزامی است و ضرورت دارد در این زمینه تعاملات رسانه‌ای و اطلاع رسانی تقویت شود.

سفیر ایران در ارمنستان تأکید کرد: روابط بین ایران و ارمنستان دوستانه و همواره رو به گسترش بوده و برای بهره‌مندی از این پتانسیل افزایش تبلیغات و تعامل رسانه‌ای دو طرفه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رئیسی ضمن بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ارس اظهار داشت: انعکاس ظرفیت‌های کشور و بویژه منطقه آزاد ارس در ارمنستان الزامی است و ضرورت دارد در این زمینه تعاملات رسانه‌ای و اطلاع رسانی تقویت شود.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و گردشگری است لذا می‌توان در راستای افزایش سطح تعاملات فعلی گام برداشت.

سفیر ایران در ارمنستان با بیان اینکه بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای حوزه cis فرصت مناسب و خوبی برای تولیدکنندگان ایرانی است، افزود: باید بتوانیم از طریق مختلف همچون توسعه روابط با ارمنستان به این بازار ورود یافت تا ارتباطات بین المللی در حوزه اقتصاد و تولیدات کشور بهبود و ارتقاء یابد.

وی به آمادگی کامل سفارت ایران جهت گسترش تعاملات بین ارمنستان و منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: امید است با تحقق پیشنهادهای مطرح شده فرصت جدیدی برای افزایش تعاملات دوسویه ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه فعالیت های گردشگری بین ارمنستان و منطقه آزاد ارس تصریح کرد: بخش های فعال درعرصه اقتصاد ارمنستان می توانند از مزیت های قانونی مربوط به منطقه آزاد ارس به عنوان بهترین موقعیت و فرصت سرمایه گذاری بهره مند شوند.

محسن خادم عرب باغی افزود: علاوه بر پتانسیل های ارزشمندی که در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد، این منطقه از شرایط ویژه گردشگری مذهبی نیز برخوردار است که وجود کلیسای سنت استپانوس و قره کلیسا مکان مناسبی برای بازدید گردشگران ارمنی محسوب می شود.

لازم به ذکر است در این نشست مباحثی مبتنی بر افزایش روابط اقتصادی بین منطقه آزاد ارس و ارمنستان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار پیشنهاد اجرای تورهای گردشگری مذهبی، برگزاری نشست های مشترک در قالب کمیته های کارشناسی جهت حل مسایل پیش روی تعاملات اقتصادی، توجه به توریسم درمانی و ساماندهی این صنعت و تبادل تجربیات بین منطقه آزاد ارس و ارمنستان مطرح و مورد استقبال واقع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز