خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر تبریز:

بخشی از بافت قدیمی تبریز به منطقه گردشگری تبدیل می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۱۹

سه هتل پنج ستاره در تبریز ساخته می شود / زیرساخت های مربوط به گردشگری وضعیت مناسبی ندارد / امسال بیشترین تعداد گردشگر تابستانی و مسافر به تبریز وارد شدند.

شهردار کلانشهر تبریز اعلام کرد: بخشی از بافت قدیمی و مرکز شهر تبریز به منطقه گردشگری تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، صادق نجفی در مراسم روز جهانی گردشگری که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: بر این اساس به زودی خیابان امام از چهارراه شهید بهشتی تا اول خیابان خاقانی بدنه سازی شده و به منطقه گردشگری تبدیل می شود.

وی افزود: در شهرداری تبریز هیچ مشکلی در خصوص توسعه گردشگری وجود ندارد و آماده ایم هر ماموریتی که دستگاههای ذیربط در این خصوص به شهرداری محول کنند انجام دهیم.

نجفی با تاکید بر اینکه زیرساخت های مربوط به گردشگری وضعیت مناسبی ندارد گفت: اصولا در دنیا مدیریت شهری مسائل اجرایی و مدیریت امور گردشگری را بر عهده دارند و دولت و سازمان های دولتی کار نظارت و سیاستگذاری را انجام می دهند که این مسئله مورد قبول و تاکید استاندار آذربایجان شرقی نیز می باشد.

وی با اشاره به اینکه زیرساختهای فعلی گردشگری تبریز در شان این شهر نیست و باید به سمت توسعه این زیرساختها حرکت کنیم گفت: توانمند سازی افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند باید همواره جز اهداف ما باشد.

شهردار تبریز تاکید کرد: با برنامه های خوبی که از ابتدای سال در خصوص گردشگری شده است بعد از انقلاب اسلامی امسال بیشترین تعداد گردشگر تابستانی و مسافر به تبریز وارد شدند.

نجفی خاطرنشان کرد: بر اساس توافقاتی که انجام دادیم سه هتل پنج ستاره در تبریز ساخته می شود که تنها یکی از این هتل ها در مجموعه ای به وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع احداثخواهد گردید و سه هزار تخت به مجموع تخت هتل های تبریز اضافه می شود.

شهردار کلانشهر تبریز افزود: در حالی که در دنیا سالیانه نزدیک یک میلیارد نفر گردشگر به مسافرت می رود سهم کشور بخصوص سهم تبریز از این میزان توریست بسیار ناچیز است که باید برای جذب هرچه بیشتر گردشگران برنامه ریزی و کار شود.

وی با اشاره به اینکه ما برای مردم دنیا آنچنان از تبریز نگفته و معرفی نکردیم در حالی که داشته های زیادی برای معرفی کردن به گردشگران داخلی و خارجی داریم گفت: با تبدیل مجموعه بزرگ صاحب الامر به میدانی بزرگ که در گذشته وجود داشته است شاهد تغییرات اساسی در چهره این منطقه تاریخی تبریز خواهیم بود.

نجفی با اشاره به آمادگی شهرداری تبریز برای توسعه همه جانبه کلانشهر تبریز گفت: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام شد الان هم با همان روحیه آمده ایم تا کارهای بزرگی در تبریز انجام دهیم.

گفتنی است، روز پنج مهرماه برابر ۲۷ سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است و کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی از جمله ایران همه ساله در این روز برنامه های متنوعی را برگزار می نمایند.

به همین مناسبت برنامه تجلیل از فعالان گردشگری استان آذربایجان شرقی با همکاری شهرداری کلانشهر تبریز، استانداری آذربایجان شرقی و اداره‌کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عصر روز شنبه پنجم مهرماه در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز