خبرگزاری کار ایران

قایم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر:

زندان معتادان مجزا می شود / یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۴۷

زندان مجزا برای معتادان در هفت استان کشور در حال ساخت است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

قایم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام کرد: زندان معتادان مجزا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار علیرضا جزینی گفت: زندان مجزا برای معتادان در هفت استان کشور در حال ساخت است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: زندان معتادان در استانهای اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، تهران، گلستان و سیستان و بلوچستان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در حال احداثاست که تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جزینی با بیان اینکه ۲۵۰ تن مواد مخدر در شش ماهه نخست سالجاری کشف و ضبط شده است اضافه کرد: یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۹۰.۷ درصد آقا و بقیه زن هستند.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد جرایم خرد در آذربایجان شرقی متاثر از معتادان ولگرد است ادامه داد: حدود هشت هزار معتاد مهاجر در این استان شناسایی شده که همگی در مناطق آلوده حضور دارند و باید نسبت به ساماندهی و جمع آوری آنها اقدام شود.

جزینی با اشاره به ضرورت ورود و همکاری مردم و نهادهای مردم نهاد در این حوزه گفت: در سال گذشته ۴۴۳ مرکز غیر مجاز پلمپ و ۴۸۶ مرکز نیز تذکر دریافت کرده است.

وی اظهار داشت: در آذربایجان شرقی ۸۳ مرکز مردم نهاد در این خصوص فعالیت می کنند که باید نسبت به افزایش فعالیت های این مراکز اقدامات لازم صورت گیرد.

قایم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: در سال جاری دولت تدبیر و امید برای درمان و بیمه معتادان اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی در اختیار وزارت تعاون قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز