خبرگزاری کار ایران

قایم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

مصرف مواد مخدر صنعتی به ۲۶ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۱۸

۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر در مرز و حاشیه مرزها اتفاق افتاده و ما هنوز نتوانسته ایم مرزها را به طور کامل مسدود کنیم.

قایم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مصرف مواد مخدر صنعتی از سه درصد در سال ۸۶ در حال حاضر به ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جزینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با اشاره به رشد مصرف مواد مخدر صنعتی، افزود: کنترل ورود پیش سازها در مقابله با مواد مخدر صنعتی مساله مهمی است و خوشبختانه کشفیات خوبی در این زمینه انجام گرفته است اما کافی نیست.

وی با اشاره به کشت مواد مخدر در ۲۱۰ هزارهکتار از اراضی افغانستان، گفت: پیش بینی می شود هفت هزار تن تریاک و ۶۵۰ تن هرویین در این کشور تولید شود که یکی از مقاصد آن ایران است.

جزینی با بیان این که نگاه نظام به موضوع مواد مخدر نگاه ویژه‌ای است، افزود: رهبر معظم انقلاب ۱۱ سیاست کلی در این مورد ابلاغ کرده اند اما متاسفانه با گذشت هشت سال از این ابلاغیه مشکلات ما در این حوزه زیاد شده و این به دلیل فعالیت شدید دشمن است.

وی همچنین به آمار کشفیات مواد مخدر در کشور اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد کشفیات در مرز و حاشیه مرزها اتفاق افتاده و ما هنوز نتوانسته ایم مرزها را به طور کامل مسدود کنیم، اما تلاش های خوبی در این خصوص انجام گرفته که سه هزار و ۷۵۰ شهید و ۱۲ هزار مجروح و جانباز حاکی از این تلاش هاست.

جزینی سود جهانی حاصل از تجارت مواد مخدر را ۴۶۵ میلیارد دلار در سال اعلام کرد و گفت: سه میلیارد دلار از این مبلغ از آن سوداگران ایرانی است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار سودی که سوداگران از خرید و فروش مواد مخدر حاصل می کنند، سالانه یکصد هزار میلیارد ریال نیز به اقتصاد کشور ضرر وارد می کنند.

قایم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امروز مواد مخدر به عنوان اولین آسیب در جامعه قلمداد می شود به طوریکه ۵۵ درصد علت قتل ها، ۶۵ درصد علت همسر آزاری ها و ۳۵ درصد کودک آزاری ها مواد مخدر عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز