خبرگزاری کار ایران

آذربایجان شرقی با ده‌ها برنامه فرهنگی و عمرانی به استقبال هفته گردشگری می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۹۷

تجلیل از فعالان گردشگری آذربایجان شرقی در روز جهانی جهانگردی از مهمترین برنامه ها در این زمینه است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری ده‌ها برنامه گردشگری، فرهنگی، هنری و عمرانی همزمان با هفته گردشگری در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزین حق‌پرست گفت: مراسم تجلیل از فعالان گردشگری استان به عنوان نخستین برنامه هفته گردشگری در روز شنبه همزمان با روز جهانی جهانگردی در تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه تجلیل با حضور استاندار آذربایجان شرقی و با همکاری سه دستگاه استانداری، اداره‌کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری تبریز در سالن پتروشیمی برگزار می‌ شود.

حق‌پرست همچنین نواخته شدن زنگ گردشگری در مدرسه دخترانه توحید تبریز در ساعت ۸ صبح روز شنبه را دیگر برنامه روز جهانی جهانگردی در آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: کارشناسان و راهنمایان گردشگری استان در این هفته در مدارس آذربایجان شرقی حضور می‌یابند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: مدیران، کارکنان، فعالان و اصناف مرتبط با گردشگری در این هفته با حضور و غبارروبی مزار متبرک شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان می‌پردازند.

حق‌پرست با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در شهرهای مختلف استان اظهار داشت: تور دوچرخه‌سواری جاده ابریشم در میانه، پیاده‌روی همگانی در بستان‌آباد، پاکسازی محوطه‌های گردشگری دره گشایش شهرستان مراغه و قلعه‌دره‌سی کلیبر از جمله دیکر برنامه‌ها ی پیش بینی شده هستند.

وی به برگزاری تورهای رایگان تبریزگردی رایگان برای دانش‌آموزان و دانشجویان به مدت یک هفته و نیز افتتاح پروژه‌های عمرانی گردشگری در طول هفته گردشگری در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های عکس، مسابقات نقاشی، خانه‌داری، بازی‌های محلی و سایر برنامه‌های متنوع را از اقداماتی برشمرد که برای گرامی‌داشت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است، هفته گردشگری از ۵ مهر ماه همزمان با روز جهانی جهانگردی آغاز شده و با ارائه برنامه های ویژه تا یک هفته پس از آن در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز