خبرگزاری کار ایران

پنجمین دوره مسابقات ملی رباتیک خانه کارگر تبریز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۲۸۳

این مسابقات با شرکت ۱۰۴ تیم دانشجویی از سراسر کشور در سه لیگ مسیریاب ویژه با ۳۱ تیم، لیگ مسیریاب ساده با ۴۴ تیم و مسیریاب نوین با ۲۹ تیم در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار شد.

پنجمین دوره مسابقات ملی رباتیک خانه کارگر تبریز پس از دو روز برگزاری با معرفی نفرات بر‌تر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، این مسابقات با شرکت ۱۰۴ تیم دانشجویی از سراسر کشور در سه لیگ مسیریاب ویژه با ۳۱ تیم، لیگ مسیریاب ساده با ۴۴ تیم و مسیریاب نوین با ۲۹ تیم در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار شده بود.

دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز حمایت از توانایی‌های علمی دانشجویان را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و با تأکید بر اینکه باید به جوانان بها داد، گفت: اهداف عالیه برگزاری این مسابقات در جهت تحقق فرمایشات مقام عظمای ولایت و در تطبیق با ابلاغیه سیاست‌های کلی اشتغال و در راستای آموزش جوانان برای آماده سازی نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با بازار کار فعلی و آتی است.

کریم صادق‌زاده با بیان اینکه ارتقای توان کارآفرینی و توام کردن آموزش با مهارت و نیز جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی در جهت استفاده از ظرفیت آن‌ها مطابق با اهداف عالی جامعه شریف کارگری از دیگر اهداف حمایت و میزبانی از پنجمین دوره مسابقات ملی روباتیک در تبریز محسوب می‌شود، اظهار داشت: خانه کارگر تبریز در زمینه فعالیت‌های آموزشی، همواره پیشگام بوده و برگزاری این مسابقات که در راستای تشویق و ترغیب دانشجویان و جوانان به فعالیت‌های پژوهشی و تلاش برای ایجاد محیط علمی و رقابتی انجام می‌شود، نشانگر گوشه‌ای از این فعالیت‌ها به شمار می‌آید.

وی به اهمیت دانش و فناوری رباتیک به عنوان یکی از علوم تأثیرگذار در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: قطعا آینده در تسخیر این علم خواهد بود و بدین لحاظ محققان علمی و مراکز دانشگاهی توجه خاصی به این موضوع دارند که در همین راستا با توجه به بستر‌های فعالیت در این حوزه در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز و با توجه به موفقیت دوره‌های قبلی، این مرکز امسال با شرایط بهتری برگزاری متوالی این مسابقات را تدارک دیده است.

صادق‌زاده با اشاره به همزمانی برگزاری این مسابقات با هفته نکوداشت تبریز اظهار داشت: خانه کارگر با پیش بینی همزمانی برگزاری این مسابقات با آیین‌های معرفی تبریز تلاش کرده تا با همراهی با مدیریت کلان شهر تبریز بپردازد و با توجه به حضور گسترده دانشجویان از سراسر کشور در این مسابقات از آن به عنوان فرصتی برای ارایه توانمندی‌های این شهر کهن و تاریخی که از جاذبه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، علمی، تاریخی و صنعتی برخوردار است استفاده کند.

وی با قدردانی از حمایت حامیان این مسابقات به ویژه شهردار تبریز گفت: به پشتوانه همین مشارکت‌ها و مهم‌تر از همه بالابودن سطح مسابقات تلاش داریم ششمین دوره این مسابقات را به شکل بین المللی و حداقل با حضور تیم‌های دانشجویی کشورهای همجوار برگزار کنیم.

قائم مقام مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی نیز در این مسابقات با قدردانی از تلاش مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز به ویژه حاج کریم صادق‌زاده دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز و مهندس قهرمان‌نژاد رییس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر و همچنین اعضای تیم اجرایی و حامیان این مسابقات گفت: کلید برگزاری این دوره از مسابقات یکسال قبل و درست بالافاصله پس از پایان دوره قبل آغاز شد که خوشبختانه به پاس این تلاش‌ها امروز شاهد برگزاری مطلوب و شایسته این مسابقات هستیم که کیفیت برگزاری نشان می‌دهد که پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است.

احمد محجوب خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها هم شامل سطح کیفی تیم‌های شرکت کننده بوده و برگزارکنندگان هم از لحاظ دارا بودن امکانات و همچنین سطح برگزاری از جمله داوری به موفقیت‌های مهمی دست یافته‌اند که جای قدردانی دارد.

وی با تأکید بر بالابردن جایگاه برگزاری این مسابقات ابراز امیدواری کرد با تلاش برگزارکنندگان و مشارکت حامیان، این مسابقات همواره روند صعودی کیفی و کمی خود را طی کند.

محجوب حضور و حمایت مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این مسابقات ملی را نشان دهنده توجه ویژه مسئولان عالی این شهرستان و استان نسبت به توسعه علم در خطه آذربایجان می‌باشد که بستر را برای چنین فعالیت‌هایی را فراهم می‌کنند.

رییس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز نیز در این مسابقات با اشاره به اهمیت برگزاری این رقابت‌ها گفت: پیشرفت علم و فناوری، منشا پیشرفت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی است.

ایوب قهرمان‌نژاد اقتصاد دانش بنیان، مقدمه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا دانست و با اشاره به اهداف خاص برگزاری این مسابقات اظهار داشت: فراهم کردن زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه، ایجاد شور ونشاط علمی، تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و گسترش علم و فناوری از جمله اهداف خاص برگزاری این مسابقات به شمار می‌رود.

رییس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز با اشاره به استقبال گسترده از این دوره از مسابقات گفت: برگزاری موفقیت آمیز این مسابقات در سال‌های گذشته و سطح کیفی بالای آن سبب شده تا میزان استقبال از این مسابقات هر ساله افزایش یابد به طوریکه امسال بیش از ۱۰۰ تیم از سراسر کشور از جمله استان‌ها و شهرستانهای تهران، اردبیل، اصفهان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان‌غربی، اسلامشهر، مازندران، کاشان و آذربایجان شرقی در آن شرکت کرده‌اند.

قهرمان‌نژاد همچنین با اشاره به فعالیت‌های مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز این مرکز را یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آموزشی خانه کارگر در سطح کشور که تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی و سیاست‌های راهبردی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز روند توسعه آن به خوبی ادامه داشته و هم اکنون این مرکز در رشته‌های کاردانی و کار‌شناسی اقدام به پذیرش دانشجو نموده و هم اینک یکی از مراکز نمونه علمی کاربردی در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته شده است.

همین گزارش حاکی است در این مسابقات همچنین از نماد و تمبر ویژه این رقابت‌ها رونمایی شد.

در این مسابقات همچنین مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، رحیم شهرتی فر فرماندار تبریز، امین فرد، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، میر احد حسینی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، علی‌پور و معینی روسای مراکز آموزشی علمی کاربردی استان تهران و اردبیل، احمد محجوب قائم مقام مراکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگرکشور، رحیم اردلان مدیرکل تأمین اجتماعی استان، فرج الهی معاون سازمان جوانان و ورزش استان ومحمدزاده مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند.

در مراسم اختتامیه همچنین با اعلام کمیته داوری تیم‌های بر‌تر این مسابقات به شرح زیر معرفی شدند:

لیگ مسیر یاب ساده

مقام اول تیم شبگرد

مقام دوم تیم خانه کارگر کرمانشاه

مقام سوم تیم دانشگاه مازیار تور

لیگ مسیر یاب نوین

اول تیم دانشگاه مازیار نور

مقام دوم مرکز علمی کاربردی خانه کارگر اهواز

مقام سوم تیم فجر

لیگ مسیر یاب ویژه

مقام دوم ucNA giIdivimB

مقام سوم miIddnoorمیلاد نورا

فنی‌ترین تیم مسابقات

خانه کارگر ایلام

جوان‌ترین شرکت کننده مسابقات

تیم آرتا روبو – ازاستان اردبیل امیر محمد مداحی کیوی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز