خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

همایش بین‌المللی استاد شهریار برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۸۶

این همایش روز چهارشنبه، ۲۶ شهریورماه، با گلباران مقبره‌ استاد شهریار در ساعت ۱۸ آغاز شده و آیین افتتاحیه نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی ساعت ۲۰ در ائل‌گلی تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه جاری در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر صفی‌پور گفت: این همایش، روز چهارشنبه، ۲۶ شهریور ماه، با گلباران مقبره‌ استاد شهریار در ساعت ۱۸ آغاز شده و آیین افتتاحیه نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی ساعت ۲۰ در ائل‌گلی تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش علمی و ارائه‌ مقالات همایش نیز روز پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ساعت ۳۰:۸ صبح در محل مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز آغاز می‌شود.

صفی‌پور گفت: پس از انتشار فراخوان همایش بزرگداشت استاد شهریار، بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که با بررسی هیات داوران، چهل مقاله به عنوان آثار بر‌تر معرفی شدند که در بخش علمی همایش توسط صاحبان مقالات ارائه‌ می‌شود.

وی استاد شهریار را چیره‌دست‌ترین شاعر دو زبانهٔ معاصر برشمرد و گفت: در طول تاریخ نام آذربایجان و تبریز به مثابهٔ هماوردگاه چشمه‌های جوشان شعر و ادب و عرفان رقم خورده است و افزون بر هزار سال است که چشمه‌ای و نهری جاری است که رستنگاه نهال بارور شعر و ادب ایران زمین بوده و عرصهٔ بی‌نظیر و منحصر به فردی از تعاطی ذوق و اندیشه و عرفان در پهنهٔ گیتی فراهم آورده است و در این میان شعر شهریار حکایت پررمز و رازی است که ریشه در تاریخ پرشور و شعور مردم این آب و خاک دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هر فرهنگی دارای یک شناسنامهٔ معنوی و هویتی است که باید برای نسل‌های آتی معرفی و شناسانده شود و استاد شهریار نیز هویت و شناسنامهٔ آذربایجان است و باید ابعاد مختلف شعری و شخصیتی وی مورد بررسی قرار گرفته و رخ برنماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز