خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز:

هدف ما رسیدن به آرمانشهر تبریز در سال ۱۴۰۴ است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۶۵

هفته نکوداشت تبریز با شعار «تبریز فیروزه جهان اسلام» با اقتباس از مسجد کبود تبریز نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: هدف ما رسیدن به آرمانشهر تبریز در سال ۱۴۰۴ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام احمد حمیدی که در کنگره بزرگ «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» اظهار داشت: هفته نکوداشت تبریز از ۲۲ تا ۲۷ شهریور در این شهر با ویژه برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هفته نکوداشت تبریز افزود: این هفته با شعار «تبریز فیروزه جهان اسلام» با اقتباس از مسجد کبود تبریز نامگذاری شده و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و دینی در جهت نمایش هویت دینی مفاخر و مشاهیر تبریز به نسل امروز و نیز مردم جهان اسلام، ایجاد فضای سالم جهت صیانت از فرهنگی بومی، بهادادن به هویت دینی، حفاظت از میراثمعنوی، زمینه‌سازی برای دیپلماسی فرهنگی و معرفی تبریز به عنوان شهری پیشرو در نهضت‌ها و قیام‌های ۱۰۰ سال اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز درپی تدوین سند راهبردی است تا با تدوین این سند آرمانشهر تبریز به عنوان فیروزه جهان اسلام و پایتخت جهان تشیع در افق ۱۴۰۴ محقق شود.

حمیدی افزود: با توجه به سند فوق که موجب اتفاق در شهرداری خواهد بود، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی می‌کنیم تا انشاءالله بدین طریق در زمانی مشخص به نقطه‌ای برسیم که درشان جایگاه تبریز باشد. امید است که بتوانیم با اجرای این طرح در سال ۱۴۰۴ تبریز را تا حد آرمانشهری که از همه نظر(عمرانی، رفتاری ومبلمان شهری…) در جهان اسلام الگو باشد، برسانیم.

تبریز به عنوان پایتخت تشیع در جهان اسلام مطرح بوده و علمای بسیاری از اهل تشیع از تبریز بوده و در این شهر می‌زیسته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز