خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی را با ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام تحویل گرفته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۵۹

در سال گذشته تنها ۳۰ درصد از اعتبار عمرانی استان آذربایجان شرقی تخصیص یافت.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان را با ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام تحویل گرفته‌ایم،

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده ظهر امروز(یکشنبه) در همایش استانی هادیان سیاسی سپاه و بسیج در تبریز با اشاره به اینکه دولت به صورت جدی با مشکل کمبود بودجه مواجه است اظهار داشت: در سال گذشته تنها ۳۰ درصد از اعتبار عمرانی استان تخصیص یافته است.

وی افزود: در حال حاضر اگر پروژه جدیدی شروع نکنیم و بدون در نظر گرفتن رشد تورم، ده‌ها سال زمان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان لازم است.

جبارزاده همچنین به مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی امروز با معضلی جدی به نام اعتیاد روبه‌رو است که عامل بسیاری از ناهنجاری‌های دیگر نیز به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که این استان با همه بدی‌ها و خوبی‌ها متعلق به همه ماست و خود ما باید مشکلات آن را رفع کنیم، تاکید کرد: باید مردم را نسبت به واقعیت‌های جامعه آگاه کنیم و این که بگوییم هیچ مشکلی در استان نیست باعثمی‌شود که مردم با مشاهده مشکلات نسبت به دولت و نظام بدبین شوند.

وی افزود: اگر مردم نسبت به وضعیت موجود توجیه شوند حتما در کنار مسوولان و دولتمردان خواهند بود و اساسا حل مشکلاتی مانند اعتیاد و بیکاری نیز بدون کمک و همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر جلب مشارکت مردم برای حل مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: باید مردم را نسبت به نظام، خشنود و امیدوار نگه داریم.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور، اظهار داشت: البته ملت ایران در ۳۵ سال گذشته به خاطر خاصیت استکبارستیزی انقلاب اسلامی با مشکلات مختلفی مواجه بوده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری در این مدت بر کشور ما وارد شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که استکبار جهانی بعد از جنگ تحمیلی و در مرحله بازسازی نیز فشارهای خود را در قالب تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی ادامه داده است، افزود: امروز کار کردن برای کارگزاران نظام سخت‌تر از زمان جنگ است، چرا که باید در چند جبهه با دشمن بجنگیم و علاوه بر آن جبهه جنگ نیز به طور کامل ملموس و مشخص نیست.

جبارزاده تاکید کرد: در این شرایط خاص همه نیروهای معتقد به نظام باید دور هم جمع شوند و وحدت کلمه به عنوان رمز موفقیت انقلاب اسلامی، امروز هم سرلوحه کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تشریح نمایی کلی از وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: اقتصاد ایران اقتصادی تک‌قطبی مبتنی بر درآمد نفت بوده و تا امروز بخش عمده‌ای از درآمدهای دولت‌های مختلف از طریق فروش نفت تامین شده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر قطع وابستگی به درآمدهای نفتی، افزود: دولت‌های مختلفی در این راستا کار کرده‌اند اما نتیجه لازم حاصل نشده است، ضمن این که در طول چند سال اخیر هم به علت مسایل تحریم، تحقق درآمدهای نفتی با مشکل مواجه شده است.

جبارزاده، کاهش درآمدهای نفتی، افزایش بودجه جاری نسبت به بودجه عمرانی، افزایش نقدینگی، هزینه‌های سنگین پرداخت یارانه، افزایش تعداد کارکنان دولت و پروژه‌های نیمه‌تمام را از جمله مشکلات دولت در تامین و هزینه منابع ذکر کرد و گفت: دولت برای بهبود وضعیت کشور تلاش می‌کند و امروز در سایه تلاش‌های دولت، رشد اقتصادی کشور بهبود یافته و امیدواریم تا پایان سال گشایش‌های خوبی در این زمینه اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به ضرورت مذاکرات بین‌المللی، خاطرنشان کرد: دولت بر اساس چارچوب تعیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حال مذاکره با کشورهای ۱ + ۵ است و معتقدیم که برای گشایش در مسایل اقتصادی، باید مشکلات بین‌المللی خود را حل کنیم.

جبارزاده افزود: البته فشارهای اقتصادی نه به خاطر انرژی هسته‌ای، بلکه به خاطر انقلاب اسلامی است، اما تا هر جا که بتوانیم این فشارها را کاهش دهیم قطعا به نفع مردم و نظام خواهد بود.

وی همچنین به اقدامات دولت در حوزه سلامت و درمان اشاره کرد و گفت: دولت علی‌رغم تنگناها و مشکلات، در بحثسلامت ورود جدی کرده و این تلاش‌ها موجب رضایت‌مندی در عموم مردم شده است.

جبارزاده با بیان این که مدیریت استان نیز برای حل مشکلات برنامه‌های مختلفی دارد، افزود: باید باور کنیم که رمز عبور از مشکلات کنونی، همدلی و هماهنگی همه بخش‌هاست

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز