خبرگزاری کار ایران

آغاز هفته نکوداشت تبریز در میان استقبال مردم

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۱۴

این برنامه با حضور هنرمندان نامی کشور، همچون مسعود کیمیایی، رضا ناجی، فرامرز قریبیان، حسین مسافرآستانه و مسئولان شهری خواهرخوانده های خارجی تبریز و نیز مسئولان استانی در عمارت تاریخی میانه استخر ائل گلی برگزار شد.

هفته نکوداشت تبریز در میان استقبال گسترده مردم از برنامه‌های استقبال و افتتاحیه آن آغاز شد.

به گزارش ایلنا، برنامه‌های آغازین هفته نکو داشت تبریز با استقبال چشمگیر همشهریان و میهمانان شهر تبریز مواجه شده است به طوری که روز جمعه تنها یک روز مانده به آغاز هفته نکو داشت، ظرفیت تمامی هتل‌های شهر تکمیل شده است.

روز پیش از آغاز رسمی هفته نکوداشت تبریز، همزمان سه برنامه متنوع اجرا شد. در نخستین برنامه، صد‌ها دوچرخه سوار تبریزی همایش دوچرخه سواری استقبال از نکوداشت را با شور و شوق مضاعف برگزار کردند و در مسافت دانشگاه تبریز تا ائل گلی را پیمودند و در پایان، در نکوداشت نام تبریز و هفته نکوداشت تبریز به تمامی شرکت کنندگان هدایایی اهدا شد. جدا از این، طی یک قرعه کشی به صد نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا شد.

برنامه دوم رالی تاکسی‌ها بود. تاکسی رانان میانسال و جوان و حتی کهن سال تبریزی به همراه تاکسی‌رانانی که از دیگر شهرهای استان و حتی استان‌های دیگر به تبریز آمده بودند، رالی سه روزه‌ای را آغاز کردند که در نوع خود جالب توجه بود. قرار است این تاکسی‌رانان طی سه روز، هر روز مسافت بین دو محله تاریخی و دروازه‌های قدیمی شهر تبریز را طی کنند تا در پایان برندگان مشخص شوند. شهروندان تبریزی نیز به همراه گردشگرانی که از گرمای شهریور به هوای مطبوع تبریز پناه آورده‌اند، تماشاگران ویژه این رالی متفاوت بودند.

اما برای سومین برنامه، تماشاگران زیادتری آمده بودند. نمایشگاه و رالی خودروهای کلاسیک و قدیمی. از لموزین تا شورلت و بنزهای قدیمی و احیانا نخستین خودروهای وارداتی به ایران. نمایشگاه خودروهای کلاسیک عصر جمعه در تفرجگاه ائل گلی برگزار شد که شهروندان زیادی با اطلاعی که از اطلاع رسانی شهرداری تبریز پیدا کرده بودند به تماشای این خودرو‌ها آمدند. رژه این خودرو‌ها در خیابان‌های تبریز هم عابران و خودروهای عبوری خیابان‌ها را برای چند دقیقه هم که شده مجذوب خود کرد.

اما شب گذشته افتتاحیه هفته نکوداشت، این برنامه که با حضور هنرمندان نامی کشور همچون مسعود کیمیایی، رضا ناجی، فرامرز قریبیان، حسین مسافر آستانه و مسئولان شهری خواهرخوانده‌های خارجی تبریز و نیز مسئولان استانی در عمارت تاریخی میانه استخر ائل گلی برگزار شد، غیر از مدعوین که از میان مسئولان، اهالی فرهنگ و هنر، فعالان تشکل‌های اجتماعی، ورزشکاران و دیگر گروه‌های شهروندان تبریزی بود، مهمانان ناخوانده بسیاری داشت؛ شهروندانی که به رسم عادت مالوف ترجیح می‌دهند ریه‌های خود را از هوای مطبوع ائل گلی پر کنند، مسافرانی که چادر خود را در این پارک برپا کرده‌اند.

تماشاگران این برنامه وقتی به بیشترین سقف رسید که برنامه نمایشی پر بازیگر که نماد‌ها و المان‌هایی از تاریخ تبریز را نشان می‌داد، اجرا شد.

علاوه بر حاضران، بینندگان شبکه‌های استانی سیما و شبکه سراسری شما نیز از طریق گیرنده‌های تلویزیونی بطور مستقیم تماشاگر این برنامه بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز