خبرگزاری کار ایران

«تبریز و ماگیلف بلاروس» ارتباطات خود را توسعه می دهند

کد خبر : ۲۰۳۹۷۶

نشان یادبود تاریخی شهر ماگیلف به شهردار تبریز اهداء شد.

شهردار تبریز با معاون شهردار ماگیلف بلاروس دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا شهردار تبریز در این دیدار که روز گذشته انجام شد، خواهرخواندگی دو کشور را زمینه ارزشمند توسعه همکاری های دو جانبه دانست و گفت: لزوم استفاده از تجربیات مشترک در حوزه های مختلف مدیریت شهری و همچنین توسعه ارتباطات و مناسبات فرهنگ و ورزشی ضروری است.

صادق نجفی افزود: شهرهای مختلف بلاروس در سال های اخیر، از مهمترین میزبانان برنامه های فرهنگی و هنری شهر تبریز بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: این زمینه فرهنگی نشان دهنده اراده و رغبت مردم و مسولان دو کشور برای تقویت صمیمیت و همدلی هر چه بیشتر است.

شهردار تبریز با اشاره به موقعیت اقتصادی شهر ماگلیف بلاروس گفت: این شهر در یکی از مهم ترین مسیرهای ارتباط تجاری بلاروس با اروپا واقع شده و این ویژگی درست، مشابه جایگاه شهر تبریز در شاهراه جاده ابریشم است.

نجفی با بیان این که معتقدیم سوابق مشابه و مشترک فرهنگی و اقتصادی دو شهر، امروز باید در خدمت تبادل تجربیات اجرایی دو شهر باشد، اظهار داشت: این تبادل، در صورت استمرار و انسجام لازم، رشد شاخص های مدیریت شهری دو شهر تبریز و ماگیلف را در بر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شهرداری تبریز حاضر است تا با بهره گیری از تمام ظرفیت های ورزشی و فرهنگی، در تبادل تورهای گردشگری، ایجاد تورنمنت های ورزشی و برگزاری هفته های فرهنگی با ماگیلف، گام جدی بردارد.

معاون شهردار ماگیلف نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در تبریز گفت: زیبایی و تمیزی شهر تبریز از همان دقایق نخست ورود به این شهر، چشمگیر بوده و تحسین برانگیز است.

آندری کونتسویچ، با بیان این که این زیبایی نشان دهنده حساسیت و توانمندی شهرداری تبریز در پیگیری امور نظافت، خدمات، بهداشت و زیبایی است، خاطرنشان کرد. بی شک نقش مشارکت شهروندان تبریزی در رسیدن به این امتیاز مهم ارزشمند و ستودنی است؛ و البته از شهروندان فرهنگ دوست تبریزی، انتظاری جز این نمی رود.

وی تاکید کرد: ماگیلف، حاضر است تا تمام امکانات خود را برای تقویت ارتباطات سازنده و مداوم با تبریز به کار گیرد.

کونتسویچ، ابراز امیدواری کرد با توسعه مناسبات فرهنگی و ورزشی و عملیاتی شدن موضوعات مطرح، طرفین از دستاوردها و امتیازات متقابل بهره مند شوند.

همچنین آلا بوگامکو، رئیس کمیسیون اقتصادی شهرداری ماگیلف نیز در این دیدار گفت: توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی تبریز و ماگیلف، زمینه ارزشمندی برای پیگیری موضوعات اقتصادی و سرمایه گذاری خواهد بود.

در پایان این دیدار، که شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و ناصر چمنی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در آن حضور داشتند، معاون شهردار ماگیلف، نشان یادبود تاریخی این شهر را به شهردار تبریز اهدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز