خبرگزاری کار ایران

دانشگاهیان از فرجی دانا قدردانی کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۵۸

با انتشار بیانیه ای، دومین گردهمایی معاونان اداری، مالی، منابع و پشتیبانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به‌کار خود پایان داد.

دومین گردهمایی معاونان اداری، مالی، منابع و پشتیبانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با انتشار بیانیه‌ای در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، در پایان این آیین پس از جمع بندی محورهای نشست از سوی محمد حسین امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیانیه این گردهمایی توسط حمیدرضا قاسم‌زاده، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز قرائت شد، که در بخشی از این بیانیه آمده است: در این گردهمایی که با هدف همفکری و هم افزایی و ایجاد وحدت رویه و نظری و عملی در پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و قوانین بالادستی و نظام آموزش عالی کشور با محوریت سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، و راهبرد‌ها و راهکار‌های اجرایی چون مدیریت هزینه‌ها و ساماندهی منابع انسانی و مالی نظام آموزش عالی برگزار شد، شرکت کنندگان طی ۳ نشست تخصصی و ۲ نشست عمومی در خصوص موضوعات طرح شده به تبادل نظر پرداختند.

این بیانیه می‌افزاید: برگزاری گردهمایی معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌های کشور را، فرصت مغتنمی برای هم اندیشی و همفکری پیرامون بهینه کردن راهکار‌های اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانسته و استمرار آن را به عنوان یک سرمایه معنوی مورد تاکید قرار دارند.

در بخش دیگر این بیانیه نیز تصریح شده است: با اتکاء بر سرمایه فعالیت علمی برخاسته از عالیترین نهاد‌های علمی کشور و در همسویی با سیاست‌های کلان و برنامه‌های بالادستی کشور جهت توسعه همه جانبه آموزش عالی، ضمن پایبندی به رهنمود‌های مقام معظم رهبری، فرامین معظم له را در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و «اقتصاد مقاومتی» نصب العین قرار داده و همانگونه که مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند «تلاش مجاهدانه در تحقق شعار سال و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های کاری خود تلاش می‌‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با اتکاء بر مدیریت دانش محور، کارکنان متعهد و متخصص، اعتبار نظام دانشگاهی، پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و دینی و کرامت انسانی، با مدیریت هزینه‌ها، ساماندهی فرآیند‌ها و نحوه بهره گیری از منابع در اختیار، سرمایه انسانی، امکانات و تجهیزات موجود را به بهرورانه‌ترین نحو و حداکثر کارایی بکار خواهند گرفت و به عنوان مدیران منابع دانشگاهی کشور، همدلانه گام‌های استوار و مستمر برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار آموزش عالی کشور بر خواهند داشت.

معاونان اداری، مالی، منابع و پشتیبانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ادامه این بیانیه یادآور شدند: همواره قانون را به عنوان یگانه میثاق مشترک معتبر و فصل الخطاب اداری، مالی و مدیریت منابع لحاظ کرده و در این امور با پایبندی به نظم مالی و انظباط اداری بهینه‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

شرکت کنندگان در این گردهمایی آورده است: افزایش تعاملات بین دانشگاهی در جهت هم افزایی و بهره گیری بهینه از دانش، تجربیات و امکانات معنوی و مادی آموزشی، پژوهشی، فناورانه و رفاهی را مورد تاکید قرار می‌دهند.

همچنین در بخش دیگر از این بیانیه معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور و سایر مشارکت کنندگان در نشست ضمن شکرگزاری به درگاه حق به جهت برخورداری ایران اسلامی از نعمت وجود مقام معظم رهبری، بقای عمر با برکت و سلامتی کامل معظم له، از تلاش‌های، دکتر فرجی دانا، وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری تقدیر کردند.

این بیانیه می‌افزاید: ضمن ارج نهادن به تلاش‌های مستمر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای حل مشکلات مالی و تامین بخشی از کسری‌های اعتبارات به جامانده از سال‌های گذشته، ادامه این تلاش‌ها را در جهت رفع نگرانی‌های ناشی از آن و روزآمد کردن تجهیزات آزمایشگاهی آموزشی و پژوهشی را با توجه به نقش تعیین کننده آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی کشور خواستارند.

یاد آور می‌شود: تجلیل از رحیم فرحی شاهگلی، معاون اداری و مالی پیشکسوت دانشگاه‌های کشور و همچنین تجلیل از محمدرضا‌پور محمدی، رییس دانشگاه تبریز، حمیدرضا قاسم‌زاده، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز و ضیاالدین دائی کوزه کنانی، رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیو‌تر دانشگاه تبریز به خاطر برگزاری منظم و باشکوه این گردهمایی از دیگر بخش‌های این آیین بود.

بر اساس همین گزارش؛ در این گردهمایی دو روزه مباحثی چون بودجه و تشکیلات - تحول اداری و فناوری، مالی و معاملاتی حسابداری تعهدی و طرح‌های عمرانی امور رفاهی مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز