خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

وجود آمارهای متعدد در آذربایجان شرقی نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۵۵

در اثر سیاست‌های نادرست گذشته، امروز تنها ۲۹ درصد جمعیت استان روستانشین هستند و این ترکیب جمعیتی یک زنگ، خطر به حساب می‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در طول سال‌های گذشته آمارهای سفارشی در استان‌ها تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد سرشماری کشاورزی استان اظهار داشت: اکنون در آذربایجان شرقی آمارهای متعددی در مورد مسایل استان وجود دارد که امری نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه آمار، پایه تمام اقدامات در استان است افزود: هر تصمیمی که بدون استناد به آمار اتخاذ شود احتمال خطا و اشتباه در آن زیاد است.

جبارزاده، نقش آمار در بخش کشاورزی و امور روستایی را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: در اثر سیاست‌های نادرست گذشته امروز تنها ۲۹ درصد جمعیت استان روستانشین هستند و این ترکیب جمعیتی یک زنگ خطر به حساب می‌آید.

وی افزود: بیشتر کسانی که از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند به مشاغل کاذب و فصلی روی می‌آورند و می‌توان گفت که ۳۰ درصد اشتغال، اشتغال ناپایدار است که هر زمان در معرض آسیب قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بهترین و سالم‌ترین زمینه برای اشتغال روستاییان، بخش کشاورزی است، افزود: امروز وظیفه داریم با توجه بیشتر به بخش کشاورزی و در اولویت قرار دادن این بخش، ترکیب جمعیتی استان را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سرشماری کشاورزی در زمان مناسبی صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از دغدغه‌های دولت است ارایه آمار دقیق از وضعیت این بخش می‌تواند گره‌گشای مشکلات آن باشد و امیدواریم با اجرای این سرشماری قدم خوبی در جهت توسعه روستایی استان برداریم.

جبارزاده اضافه کرد: امیدواریم با روشی که در این دوره از سرشماری کشاورزی اتخاذ شده شاهد استخراج آماری دقیق و صحیح از وضعیت کشاورزی استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر نقش رسانه‌ها در برگزاری دقیق سرشماری کشاورزی، خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید با تولید برنامه‌های مناسب روستاییان را نسبت به ضرورت این سرشماری و لزوم همکاری با ماموران سرشماری توجیه کند.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک سازمان جهاد کشاورزی با جمعیت روستایی استان، افزود: این سازمان با بهره‌گیری از اعتمادی که مردم به آن دارند می‌تواند در جلب همکاری روستاییان در سرشماری کشاورزی موثر باشد.

جبارزاده همچنین با اشاره به نقش شوراهای روستایی در اجرای هرچه بهتر سرشماری کشاورزی از دفتر امور روستایی استانداری خواست تا هماهنگی‌های لازم برای حضور شوراهای روستایی در کنار ماموران سرشماری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با ستاد سرشماری کشاورزی استان هستند، افزود: امیدواریم این سرشماری بدون هیچ مشکلی در سطح استان انجام و اجرای بدون نقص آن به عنوان الگویی در سطح کشور معرفی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز