خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز؛

پیرغلامان قرآن و عترت(ع)» تبریز تجلیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۹۶

این آئین همزمان با هفته نکوداشت تبریز برگزار خواهد شد. / با برگزاری این آئین از ۴۰ هیات مذهبی و ۱۴ پیرغلام شهر تبریز قدردانی می‌شود.

شهردار تبریز، از برگزاری «آئین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع)» همزمان با هفته نکوداشت تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه آئین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع) ساعت ۲۰ و ۳۰ یکشنبه، ۲۳ شهریور، در مصلای اعظم امام‌خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با برگزاری این آئین از ۴۰ هیات مذهبی و ۱۴ پیرغلام شهر تبریز قدردانی می‌شود.

وی هیئات مذهبی را تاثیرگذار‌ترین و اساسی‌ترین تشکل‌های مذهبی شهر تبریز خواند و ادامه داد: هیئات مذهبی تبریز از دیرباز، نقش‌آفرین اعتلای ارزش‌ها و شعائر دینی به شمار رفته و مهم‌ترین محرک انگیزه‌های اسلام‌خواهی و استبدادستیزی این شهر بوده‌اند.

شهردار تبریز، با بیان اینکه همین ارتباط معنوی است که سرفرازی این شهر را در مقاطع و آزمون‌های سرنوشت‌ساز کشور در بر داشته‌است، یادآور شد: آن‌چه در تاریخ مذهبی و فرهنگی نخستین پایتخت جهان تشیع، پیشتاز و چشمگیر بوده و این شهر را پرچم‌دار حرکت‌های آزادی کشور کرده‌، از ارتباط عمیق و دیرینه اقشار مختلف مردم تبریز با فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) حکایت دارد.

وی تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت(ع) را از محورهای مهم هفته نکوداشت تبریز خواند و گفت: آیت‌ اله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، و امام جمعه تبریز و حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در این همایش حضور داشته و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز