خبرگزاری کار ایران

کتاب تاریخ پزشکی تبریز تألیف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۶۹

همایش تبریز شهر حکیمان و نکوداشت پیشگامان سلامت، همزمان با هفته نکوداشت تبریز برگزار می‌شود.

شهردار تبریز از برنامه ریزی برای تألیف تاریخ پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی که به مناسبت برگزاری همایش تبریز شهر حکیمان، نکوداشت پیشگامان سلامت سخن می‌گفت اظهار داشت: در تلاش هستیم با استفاده از منابع مختلف و نظرات و اسناد پزشکان قدیمی تبریز کتاب تاریخ پزشکی تبریز را تالیف و منتشر نماییم.

وی با اشاره به خدمات پزشکان تبریزی به علم پزشکی در کشور گفت: پزشکان بزرگی نظیر دکتر ابراهیم ادهم لقمان الدوله بنیانگذار آزمایشگاه پاستور و دانشکده‌های پزشکی، پروفسور عدل بنیانگذار جراحی‌های نوین دکتر جواد هئیت اولین جراح که پیوند کلیه و جراحی قلب باز در ایران را انجام داد جزء افتخارات پزشکی تبریز ایران و جهان به شمار می‌روند.

شهردار تبریز با اشاره به برگزاری همایش تبریز شهر حکیمان، نکوداشت پیشگامان سلامت اظهار داشت: این همایش در راستای ارج نهادن به پیشگامان سلامت، همزمان با هفته نکوداشت تبریز برکزار می‌شود.

نجفی افزود: این برنامه با محوریت توجه به مجموعه عظیم ربع رشیدی به عنوان معظم‌ترین مجموعهٔ دانشگاهی جهان اسلام در عصر خود و همچنین تکریم و ارج نهادن به بزرگان عرصه سلامت و پزشکان تاریخ تبریز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این همایش روز سه شنبه، ۲۵ شهریور ماه، توسط کمیته سلامت هفته نکوداشت تبریز در سالن پتروشیمی برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش از بزرگان پزشکی تبریز و بزرگان و پیشگامان پزشکی و سلامت آذربایجان در طول تاریخ تقدیر خواهد شد.

نجفی با شاره به اینکه ربع رشیدی یکی از محور‌های اساسی این همایش به شمار می‌رود، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که میراثدار این پیشینه گرانسنگ هستیم، اگر به تاریخ مجموعه ربع رشیدی نظر بیاندازیم می‌بینیم که در این مجتمع عظیم دانشگاهی که ۷۰۰ سال پیش شکل گرفته بود، از دوازده کشور پزشکان و دانشمندان گرد هم آمده بودند.

نجفی با اشاره به سابقه دیرینه علم پزشکی در تبریز گفت: حضور افرادی نظیر دکتر شیخ الاسلام و دکتر پزشکیان به عنوان وزرای بهداست و درمان مایه افتخار تبریز است و سعی خواهیم کرد در این همایش با یادآوری خدمات آنان به عرصه پزشکی از تلاشهای آنان قدردانی شود.

شهردار تبریز افزود: از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس فرهنگستان علوم، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دعوت شده است. تا در این مراسم حضور داشته باشند و امیدواریم با حضور این افراد بتوانیم مراسم درخور نام بلند تبریز داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز