خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور:

بیمه تامین اجتماعی کارگران کشاورزان اجرایی نمی‌شود / واردات آب در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۶۷

نظام صنفی کشاورزی با پرداخت نقدی یارانه‌ها به کشاورزان مخالف است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور تأکید کرد: بیمه تامین اجتماعی کشاورزان را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی رهنمایی در سفر به شهرستان شبستر و بازدید از باغات هلوی شهر شندآباد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام پذیرفته جهت تحقق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان اظهار داشت: در بند ۱۰۰ قانون بودجه سال ۹۰ کشور، بیمه تامین اجتماعی کارگران کشاورزی تصویب و به دولت ابلاغ شد. در سال‌های بعد هم از طریق بندهای ۶۲، سال‌های ۹۱ و۹۲ و بند «و» تبصره ۱۵ سال ۹۳ این قانون در بودجه‌های سنواتی تصویب شده است اما متاسفانه اجرا نمی‌شود هم اکنون از طریق نمایندگان محترم مجلس، موضوع بیمه کارگران و کشاورزان را پیگیری می‌کنیم و در دیداری که با ریاست مجلس شورای اسلامی داشتیم مشکلات بیمه‌ای را با ایشان مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی حدود ۴ سال قبل با تصویب و ابلاغ هیئت دولت به وزارت جهادکشاورزی تشکیل شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۳۸۰ مرکز نظام صنفی کشاورزی در کشور دایر شده و این خبر نوید بخشی برای کشاورزان است که یک صنفی با این گستردگی و اعضای فعال تشکیل شده است.

رهنمایی با بیان اینکه در اثر تشکیل نظام صنفی کشاورزی، فاصله کشاورزان با مراکز تصمیم‌گیری کوتاه شده و کشاورزان را در رفع مشکلات‌شان یاری می‌کند، افزود: نظام صنفی آنان را در گرفتن حقوق‌شان کمک می‌کند و هم اکنون رئیس نظام صنفی کشور، عضو ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه آب مایه گرانبهایی است و نباید آن را هدر داد، افزود: باید قبول کنیم که کشور ما در کمربند خشکی قرار دارد و خشکسالی‌های پیاپی نیز در سنوات اخیر، حکایت از این موضوع دارد. باید برنامه‌های منسجم و مدونی توسط مسئولین بخش کشاورزی استان تهیه و اعلام شود. به‌ویژه باید از روش‌های کم آبیاری و محصولات کم مصرف در زراعت و باغ‌هایمان بهره ببریم و از توسعه بی‌رویه کشاورزی خودداری و استفاده بی‌رویه از آب و خاک را متوقف کنیم. ازحفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری شود و هم چنین واردات آب از کشورهای همجوار یکی از راهکارهای جبران کم آبی است که در مجلس مطرح است و با تصویب آن اجرایی خواهد شد رعایت الگوی کشت در منطقه به کمبود آب کمک شایانی می‌کند.

رهنمایی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی با پرداخت نقدی یارانه‌ها به کشاورزان مخالف است، افزود: باید از طریق بسته‌های حمایتی که توسط وزارت جهادکشاورزی تهیه شده است، یارانه‌ها بصورت غیرنقدی به کشاورزان تخصیص یابد. هم چنین ما می‌توانیم در جهت توزیع مناسب یارانه‌ها به دولت کمک و دخالت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز