خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز:

۴ هزار دستگاه تاکسی در تبریز فرسوده است

کد خبر : ۲۰۰۶۸۷

تبدیل به احسن ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در تبریز برای سال جاری هدفگذاری شده است؛ که البته این موضوع، با موانعی روبرو است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز گفت: از حدود ۱۲ هزار دستگاه تاکسی فعال در شهر تبریز، ۴ هزار دستگاه تاکسی، فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز عباس‌نژاد با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز خاطرنشان کرد: تبدیل به احسن ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده برای سال جاری هدفگذاری شده است؛ که البته این موضوع، با موانعی روبرو است.

وی با اشاره به وام ۲۰۰ میلیون ریالی بانک‌های عامل برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، بالا بودن درصد سود این وام را از جمله موانع نوسازی ناوگان تاکسیرانی خواند و گفت: نرخ سود این وام، تا دو ماه پیش ۲۲ درصد بود که با پیگیری‌های صورت‌گرفته این نرخ، به ۱۵ درصد کاهش یافت.

عباس‌نژاد ادامه داد: بانک‌های عامل برای اعطای وام تعویض خودروی فرسوده، تضمین دو کارمند رسمی را ضروری عنوان می‌کنند؛ که حل این موضوع برای صاحبان تاکسی دشوار است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز اضافه کرد: برای حل این معضل با مسئولان بانک عامل مربوطه مذاکراتی صورت گرفته است.

وی با یادآوری این‌ که خودروهای فرسوده، سال‌هاست که به قیمت ثابت ۵۰۰ میلیون ریال از مالکانشان خریداری می‌شود، گفت: اخیراً پیشنهاد دادیم که مبلغ ذکر شده، افزایش یابد.

عباس‌نژاد مانع دیگر نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز را طولانی بودن زمان تحویل خودروی فرسوده تا دریافت خودروی جدید خواند و گفت: رانندگان تاکسی، در فاصله تحویل تا دریافت خودرو عملاً بیکار می‌مانند و همین موضوع، از تمایل آن‌ها برای تعویض خودروی فرسوده می‌کاهد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز افزود: در مجمع سالیانه‌ای که هفته گذشته در تهران تشکیل شد، مقرر شد این طرح به صورت «کلید به کلید» اجرا شود؛ به طوری که صاحبان خودروهای فرسوده، در قبال تحویل کلید خودروی فرسوده، بلافاصله کلید خودروی جدید را تحویل بگیرند.

عباس‌نژاد سمندEF۷ با مدل ملی را تنها خودروی جایگزین در نوسازی ناوگان تاکسیرانی خواند و افزود: نبود تنوع در خودروهای جایگزین باعثمی‌شود صاحبان تاکسی‌های فرسوده، حتی با وجود برخورداری از وام اعطایی و مبلغ دریافتی از خودروی فرسوده، به سختی بتوانند خودروی فرسوده خود را تعویض کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز