خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات علمی همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار:

استاد شهریار می‌تواند به توسعه دیپلماسی فرهنگی کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۱۹

معمولا هر همایش ادبی در کنار بهره‌گیری محققان از آخرین یافته های فکری یکدیگر، موجب شکوفایی استعدادهای اصیل ادبی و تشویق هنرمندان و شعرا نیز می شود.

دبیر هیات علمی همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، تبیین ابعاد مختلف اشعار استاد شهریار را از راههای توسعه دیپلماسی فرهنگی برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل علیمحمدی با اشاره به تاثیر این همایش در ادبیات منطقه و کشورهای همجوار گفت: معمولا هر همایش ادبی در کنار بهره‌گیری محققان از آخرین یافته‌های فکری یکدیگر، موجب شکوفایی استعدادهای اصیل ادبی و تشویق هنرمندان و شعرا نیز می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و اولویت­های این همایش اظهار داشت: این همایش با اهداف متعددی همچون زمینه‌سازی برای پیوند نسل جوان با مفاخر ادبی گذشته، حفاظت از میراثمعنوی و آثار به جا مانده از فرهنگ و ادب مناطق مختلف ایران، زمینه سازی برای دیپلماسی فرهنگی، ایجاد همدلی، همفکری میان هنرمندان، شاعران و پژوهشگران و تاثیرپذیری آنان از یکدیگر، ایجاد فضای فرهنگی جهت تبادل اطلاعات و صیانت از فرهنگ بومی در مقابله با تهاجم فرهنگی، بسترسازی برای ایجاد بنیاد بین‌المللی شهریار، توسعهٔ صنعت توریسم استان فعالیت می‌کند.

علیمحمدی افزود: آثار این همایش نیز از هم اکنون با سیل مقالاتی که محققان برا ی کنگره ارسال کرده‌اند، که بالغ بر ۲۵۰ مقاله را شامل می‌شود، مشخص است.

وی با اشاره به دعوت از ادبا و شعرای سر‌شناس هم دوره شهریار جهت حضور در این همایش گفت: از ادبا و شعرای هم نفس شهریار که هر کدام گنجینه‌ای ارزشمند برای شعر و ادب ایران زمین محسوب می‌شوند دعوت کرده‌ایم که در این همایش کنار ما باشند.

علیمحمدی افزود: علاوه بر برنامه شعر و موسیقی، از چند کتاب شاخص ادبی و همچنین کتاب‌شناسی شهریار رونمایی شده و آرامگاه «عزیزه خانم» همسر استاد شهریار در بهشت زهرا بازسازی می‌شود.

همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، همزمان با روز ملی شعر و ادب در تبریز برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز