خبرگزاری کار ایران

بیست و دومین سمینار شیمی آلی ایران در دانشگاه تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۷۴

ارایه ۱۶ مقاله در قالب سخنرانی، یک هزار و ۱۶ مقاله به صورت پوستر، تجلیل از اساتید نمونه کشور و پیشکسوت، ۶ مورد سخنرانی کلیدی توسط اساتید مدعو، برپایی۱۰ نشست علمی و گشایش نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و صنعتی در حوزه شیمی آلی از جمله برنامه های این سمینار است.

بیست و دومین سمینار شیمی آلی ایران، با حضور بیش از ۹۰۰ نفر از شیمیدانان آلی کشور، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

دبیر انجمن شیمی ایران در آیین افتتاحیه این سمینار با بیان اینکه هر سال به طور متوسط ۱۰ الی ۱۱ سمینار در حوزه رشته شیمی در کشورمان برگزار می شود، گفت: این همایش ها و سمینارها دستاوردهای زیادی داشته است که این را می توان در زمینه های مختلف از جمله در صنایع و تولیدات مشاهده کرد.

دکتر محمد علی زلفی گل افزود: این رشته فارغ التحصیلان زیادی در سال های اخیر داشته است، ولی اخیر تعدادی از آنها وارد عرصه تولید شده و بسیار نیز موفق هستند که باید سایر دانشجویان نیز به این سمت حرکت کنند.

دبیر انجمن شیمی ایران یادآور شد: برای اینکه این رشته به جایگاه واقعی خود برسد، باید تحقیقات این رشته کاربردی شود.

وی افزود: در سال آینده بیست و سومین سمینار شیمی آلی ایران در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

- ارسال یک هزار و ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه بیست و دومین سمینار شیمی آلی ایران

دبیر بیست و دومین سمینار شیمی آلی ایران نیز دراین مراسم با اعلام اینکه حدود یک هزار و ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۱۶ مقاله در قالب سخنرانی و یک هزار و ۱۶ مقاله به صورت پوستر در طول برگزاری این سمینار ارایه می شود.

رضا نجار افزود: سنتز مواد آلی، سنتز و کاربردهای پلیمرهای آلی، ترکیبات آلی سیلیسیم دار، سنتز مواد آلی دارویی، شیمی فضایی ترکیبات آلی، استفاده از منابع انرژی مختلف در واکنشهای آلی(نور، امواج صوتی، الکتریکی، میکروویوو مکانیکی)، نقش کاتالیزورها در شیمی آلی، کاربردهای مواد آلی و شیمی آلی در صنایع مختلف، صنایع پلیمر، شیمی آلی محاسباتی، فیتوشیمی و اسانس، نانو شیمی در شیمی آلی و پلیمر، شیمی آلی سبز، استفاده از شیمی آلی در کاهش آلودگی محیط زیست، اثرات زیست محیطی مواد آلی و روش‌های بازیافت مواد پلیمری و پسماندهای آلی، شیمی آلی زیستی، سموم و آفت کشها، زیست شیمی، شیمی آلی رنگها و روشهای نوین در آموزش شیمی آلی از جمله محورهای اصلی این سمینار است.

وی تصریح کرد: به یقین برگزاری این سمینار بستر مناسبی برای آشنایی، بحثو تبادل نظر پژوهشگران بخش‌های مختلف علمی و صنعتی کشور با یکدیگر و زمینه ساز هم اندیشی، هم فکری، همکاری آنها در جهت تعمیق، گسترش و حرکت به سوی کاربردی سازی پژوهش‌های شیمی آلی کشور خواهد بود.

همین گزارش حاکی است، تجلیل از اساتید نمونه کشور و پیشکسوت، ۶ مورد سخنرانی کلیدی توسط اساتید مدعو، برپایی۱۰ نشست علمی و گشایش نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و صنعتی در حوزه شیمی آلی با حضور شرکت های مختلف از دیگر برنامه های جنبی این سمینار می باشد.

بر اساس این گزارش، این سمینار علمی از سوی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و با همکاری انجمن شیمی آلی ایران از امروز به مدت سه روز در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز