خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

گسترش روابط با کشورهای دوست و مسلمان را ترجیح می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۴۴

سفیر اندونزی در تهران، با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کرد.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: ترجیح ما توسعه و گسترش روابط با کشورهای دوست و مسلمان از جمله اندونزی است.

به گزارش ایلنا از تبریز، اسماعیل جبارزاده، سه‌شنبه شب در دیدار با سفیر اندونزی در تهران، با تاکید بر شناسایی زمینه‌های مشترک همکاری با این کشور آسیایی، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دولت دکتر روحانی مبنی بر به نتیجه رسیدن مذاکرات با گروه ۱ + ۵، ما به نتایج این مذاکرات بسیار خوش‌بین هستیم، اما منتظر این امر نیز نخواهیم شد و دوست داریم بدون از دست دادن وقت همکاری‌ها را شروع کنیم.

وی افزود: ایران و اندونزی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند که بازار بسیار خوبی برای انواع محصولات است.

جبارزاده در ادامه به ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع سنگین، داروسازی، صنایع غذایی، معادن و مصالح ساختمانی، تولید محصولات کشاورزی و خشکبار، تولید انرژی و برق، خدمات فنی و مهندسی و توانمندی‌های علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: برای کار مشترک با اندونزی هیچ محدودیتی از طرف ما وجود ندارد و امیدواریم به زودی همکاری‌های مشترکی را آغاز کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تبلیغات غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این تبلیغات از زمانی شروع شد که ما خواستیم مستقل باشیم، در حالی که آن‌ها زمانی که در این کشور تسلط و نفوذ داشتند ما را ملتی مترقی معرفی می‌کردند.

وی تصریح کرد: راه حل این تبلیغات این است که مردم کشورهای مختلف از جمله اندونزی به ایران بیایند و از نزدیک شرایط این کشور را ببینند.

جبارزاده برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله هفته‌های فرهنگی دو کشور و ارتباط بخش خصوصی دو طرف را از جمله زمینه‌های مشترک همکاری ذکر کرد.

وی در خصوص ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیز با بیان اینکه این منطقه با هدف تولید و صادرات ایجاد شده، افزود: منطقه آزاد ارس از نظر صنعتی و کشاورزی ظرفیت‌های خوبی دارد و محل مناسبی برای تولید برند حلال است که تولیدکنندگان دو کشور می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک داشته باشند.

- در صدد توسعه روابط با ایران هستیم

سفیر اندونزی در تهران هم در این دیدار ماموریت خود را بسط و گسترش روابط با ایران ذکر کرد و گفت: تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان قطب اقتصاد در ایران معروف است و ما به ظرفیت‌های این استان واقف هستیم.

دیان ویرنگ جوریت با بیان اینکه دو کشور ایران و اندونزی به توانمندی‌های یکدیگر نیاز دارند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های ایران در توسعه زیرساخت‌ها به ویژه برق و نیروگاه، کشاورزی و داروسازی علاقمندیم از تجربیات این کشور در این زمینه‌ها استفاده کنیم.

وی تبلیغات منفی رسانه‌های غربی علیه ایران را مانعی برای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت: در اثر این تبلیغات ما فرصت‌های زیادی را در گذشته برای توسعه روابط از دست داده‌ایم و امروز وظیفه داریم ذهنیت ایجاد شده در اثر این تبلیغات را تغییر دهیم.

ویرنگ جوریت همچنین ابراز امیدواری کرد سفر سوم وی به تبریز مقدمه‌ای برای روابط بیشتر با استان آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز