خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تبریز:

انواع مواد مخدر طی سه سال گذشته به هزار نوع افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۹۲

۹۷ درصد مردم از عوارض و علایم مواد مخدر بی‌اطلاع هستند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تبریز اعلام کرد: طی سه سال گذشته انواع مواد مخدر از سه نوع به هزار نوع افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سرهنگ باغبان، که در نشست اجتماعی کردن راه‌های مبارزه با مواد مخدر سخن می‌گفت با اشاره به انواع راه‌های ترویج اعتیاد در جامعه و تاثیر تبلیغات سیاه برای استفاده از قرص‌های اعتیاد آور در زمینه‌های تقویت حافظه، لاغری و زیبایی اندام، افزایش ساعات بیداری، کاهش خواب که به صورت برچسب، ماسک و قرص انجام می‌شود، گفت: مصرف این گونه قرص‌ها نه تنها اعتیاد آور است و شاید در کوتاه مدت جواب بدهد ولی در دراز مدت تاثیرات بسیار عمیق تری بر جسم و روان انسان خواهد گذاشت و جوانان و نوجوانان بدون آگاهی در این زمینه از آنان استفاده می‌کنند.

باغبان یادآور شد: طی مصوبات جدید، شهرداری‌های شهر‌های بیش از پانصد هزار نفر و سازمان‌های تابع موظفند در طول سال۱۰، درصد از درآمد‌های مصوب خود را به امور پیشگیری از اعتیاد، درمان و حمایت‌های اجتماعی از معتادان پس از ترک صرف کنند.

وی با دعوت از تشکل‌های مذهبی، خیرین، فعالان اجتماعی و کسانی که به نوعی خود را در امور مردم مسئول می‌دانند افزود: ما همه باید دست در دست هم دهیم تا فضای اعتماد و اقناع سازی را ایجاد کنیم و برای برون رفت از وضعیت موجود بصورت جدی کار کنیم تا انشاله جوابگوی خانواده‌ها در این دنیا و روز معاد نیز نباشیم چرا که با کوچک‌ترین کوتاهی از جانب ما شاید بسیاری از جوانان به دام اعتیاد بیفتند.

باغبان وعده داد: به زودی پناهگاه باغ معروف که محلی برای ترک اعتیاد بانوان است به یک مکان مناسب در داخل شهر تبریز انتقال خواهد یافت.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تبریز با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر در محل فرهنگسرای بزرگ الغدیر افزود: اعتیاد و مواد مخدر یک معضل جهانی است که کشور ما نیز درگیر آن است و هر روز با سرعت بسیار در حال پیشرفت است که شدت عوارض مواد مخدر صنعتی به مراتب بالا‌تر از مواد مخدر سنتی خواهد بود که برپایی این نمایشگاه عامل بسیار موثری در پیشگیری از اعتیاد خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه ۹۷ درصد مردم از عوارض و علایم مواد مخدر بی‌اطلاع هستند، افزود: بهترین وسیله پیشگیری آموزش و اطلاع رسانی صحیح و برنامه ریزی شده است چرا که استفاده حتی یک بار از مواد مخدر امروزی تا ۷ سال دیگر نیز در مغز انسان تاثیرگذار خواهد بود.

نشست تخصصی مدیران شهری با موضوع اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برگزار و طی آن راه‌های مقابله با اعتیاد بررسی و پیشنهادات لازم و کار‌شناسانه ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز