خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در مرند برداشت شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۸۱

از این میزان ۵۰ درصد توسط سه کارخانه رب گوجه فرنگی فعال در شهرستان خریداری شده و مابقی بصورت تازه‌خوری به بازار مصرف شهرستان و استان‌های شمالی و تهران و استانهای همجوار صادر می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از تولید بیش از ۱۱۰هزار تن گوجه فرنگی در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال رحیم‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی شهرستان مرند ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار بوده که در این راستا استفاده از مصرف بهینه آب و توسعه مزارع آبیاری قطره‌ای در اولویت کاریمان بوده که بدین منظور بیش از ۱۰۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی بصورت روش قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود از این مقدار سطح زیر کشت، ۱۱۲ هزارو ۵۰۰ تن گوجه فرنگی برداشت شود که از این میزان ۵۰ درصد توسط سه کارخانه رب گوجه فرنگی فعال در شهرستان خریداری شده و مابقی بصورت تازه خوری به بازار مصرف شهرستان و استان‌های شمالی و تهران و استانهای همجوار صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد متوسط هکتاری شهرستان ۴۵ تن است که امید است کشاورزان با بکارگیری روش‌های به زراعی و با استفاده از توصیه‌های کار‌شناسان این مدیریت و توسعه آبیاری قطره‌ای ضمن کاهش مصرف آب و بیماری‌ها و هزینه‌های تولید، عملکرد این محصول را افزایش دهند.

جلال رحیم‌زاده افزود: این مدیریت نیز با اقدامات لازم همچون برگزاری دوره‌های بازدید و مهارتی کشت و مبارزه با آفات گوجه فرنگی و همچنین رهاسازی زنبور تریکوگراما در کاهش مصرف سموم در مزارع گوجه فرنگی کشاورزان را در امر مقابله بیولوژیک با آفات یاری نموده تا محصولی با کیفیت و سالم روانه بازار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز