خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری تبریز:

شهرداری تبریز برای هدایت و مدیریت هر کیلو زباله تولیدی، ۶۵۰ ریال هزینه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۶۰۳

سرانه تولید زباله برای هر شهروند تبریزی ۷۰۰ گرم است. / تجدید نظر در رویه تولید زباله، به تنهایی از ۷۰ درصد هزینه مدیریت پسماند خواهد کاست. / در ۲۰ سال آینده، بازیافت و استفاده مجدد کاغد و مقوای پسماند در شهر تبریز از اتلاف یک میلیارد اصله درخت، ۵۸ میلیون دلار هزینه پسماند و ۱۰۵ هزار میلیون لیتر صرفه آب جلوگیری کرده و در ضمن سه هزار میلیارد ریال هزینه اقتصادی نیز عاید شهر خواهد کرد.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز به طور متوسط برای هدایت و مدیریت هر کیلو زباله تولیدی، ۶۵۰ ریال هزینه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدابراهیم رمضانی با بیان اینکه سرانه تولید زباله توسط هر شهروند تبریزی حدود ۷۰۰ گرم است اظهار داشت: روزانه در شهر تبریز ۹۵۰ الی ۱۰۰۰ تن پسماند تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای رویکردهای آموزشی و فرهنگی مهم‌ترین نیاز حوزه پسماند به شمار می‌رود به یکی از نتایج تحقیقات خود اشاره کرد و گفت: در ۲۰ سال آینده، بازیافت و استفاده مجدد کاغد و مقوای پسماند در شهر تبریز از اتلاف یک میلیارد اصله درخت، ۵۸ میلیون دلار هزینه پسماند و ۱۰۵ هزار میلیون لیتر صرفه آب جلوگیری کرده و در ضمن سه هزار میلیارد ریال هزینه اقتصادی نیز عاید شهر خواهد کرد.

رمضانی خاطرنشان کرد: تجدید نظر در رویه تولید زباله، به تنهایی از ۷۰ درصد هزینه مدیریت پسماند خواهد کاست.

وی ادامه داد: تحقق این امر نیازمند اجرای برنامه‌های مدون در حوزه فرهنگ شهروندی و تشویق شهروندان به داشتن نگرش صحیح از مفهوم زباله به عنوان طلای کثیف است.

رمضانی تصریح کرد: آلوده نشدن آب‌های زیرزمینی، دستیابی به بهداشت عمومی، دستیابی به بازیافت و پردازش پسماند و جنبه‌های زیبا‌شناختی محیط، از نتایج مدیریت صحیح پسماند‌ها است.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری تبریز، افزود: تجدید نظر در شکل بسته بندی کالاهای تولیدی و تولید کالاهای مرغوب و متناسب با نیازهای مردم، از میزان تولید زباله در مراحل بعدی مصرف، خواهد کاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز