خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بیش از ۲۰ میلیون کودک متولد شده سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸ امروز به دنبال شغل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۲۴

افزایش سرمایه بانک‌ها یک ضرورت است. / دولت توانسته تورم را نسبتا مهار کند. / کنترل تورم باید با رونق اقتصادی همراه باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ایجاد اشتغال در کشور یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت حیاتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رحمانی که از محل ساختمان جدید اداره شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی بازدید می‌کرد افزود: در طول سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸ بیش از ۲۰ میلیون تولد ثبت شده است، این تعداد در حال حاضر به مرحله ورود به بازار کار رسیده‌اند و دنبال شغل هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر کسی در هر موقعیتی که بتواند حتی برای یک نفر شغل ایجاد کند یا زمینه ساز حمایت از شغل برآید باید مورد حمایت و تقدیر قرار گیرد.

وی در ادامه به ضرورت ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا باید سرمایه بانک‌های کشور افزایش یابد.

رحمانی با بیان اینکه مجلس در تلاش است تا فعالیت بانک‌های تخصصی را تعریف شده‌تر و تخصصی‌تر کند، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا روند فعالیت بانک‌های تخصصی را در طول زمان به سوی تخصصی‌تر شدن پیش ببریم که از جمله آن ارایه خدمات تخصصی و به کار گیری نیروی کار متخصص است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای انجام اقدامات بزرگ اقتصادی نیازمند حمایت‌های شبکه بانکی از تولید هستیم گفت: اگر توان بانک‌ها افزایش یابد بدون تردید حمایت از تولید و سرمایه گذاری نیز گسترش می‌یابد.

وی اضافه کرد: حمایت از صنعت، معدن و کشاورزی و به طور کلی حمایت از تولید یکی از راهکارهای خروج از رکود فعلی اقتصاد کشور است.

رحمانی تزریق نقدینگی به تولید را دارای اثرات ضد تورمی خواند و تصریح کرد: تزریق نقدینگی به تولید نه تنها موجب افزایش تورم نمی‌شود بلکه اثرات ضد تورمی نیز دارد چرا که با حمایت از تولید عرضه افزایش می‌یابد و افزایش عرضه کاهش قیمت‌ها را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه دولت توانسته تورم را نسبتا مهار کند افزود: مهار تورم اگر با شروع رونق اقتصادی در کشور همراه نباشد اثرات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

رحمانی تاکید کرد: هم اکنون زمان خروج از رکود و رونق اقتصادی است چرا که اگر چنین نشود تبعات بسیار سنگینی بر اشتغال، سرمایه گذاری و تولید و توسعه ملی خواهد داشت.

وی در ادامه به بالا بودن معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: اگر به اکثر این معوقات دقت کنیم سهم بخش تولید بسیار اندک خواهد بود و اکثر تسهیلات معوق به کسانی پرداخت شده است که در پرداخت آن‌ها نظارت صحیح صورت نپذیرفته است.

رحمانی خاطرنشان کرد: به بانک‌ها توصیه شده است تا روند اعطای تسهیلات را تغییر دهند و پرداخت‌ها را مرحله به مرحله انجام دهند تا این پول‌ها در مسیر تولید هزینه شود.

همین گزارش حاکی است، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه از شعبه مرکزی این بانک بازدید و با مشتریان حاضر در شعبه گفت‌و‌گو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز