خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

ایجاد سازمان گردشگری شهرداری تبریز در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۸۹۹

تبریز، آماده پذیرایی از گردشگران تابستانی است.

شهردار تبریز از اجرای برنامه‌های جدید گردشگری در شهرداری تبریز، همزمان با آغاز دور جدید سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با پایان ماه مبارک رمضان و آغاز دور جدید سفرها، پیش بینی های لازم برای خدمت‌رسانی به مسافران و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری و فرهنگی شهر صورت گرفته است.

وی با یادآوری این که کاهش تعداد گردشگر در ماه مبارک رمضان، امری طبیعی و قابل پیش بینی بود، اظهار داشت: یک ماه اخیر، فرصت مناسبی بود تا شهرداری تبریز، در رویکردها و برنامه های حوزه گردشگری، تجدیدنظر اساسی داشته باشد که در این راستا، ارتقای جایگاه گردشگری از «مدیریت» به «سازمان» مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز طرح تابستانی ۹۳ ویژه میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی از هشتم مرداد، اظهار داشت: تجهیز پارک‌های مسافر، رسیدگی به سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها، طراحی، چاپ و پیش بینی توزیع مناسب بروشورها و نقشه‌های گردشگری، از جمله برنامه‌های فصل جدید گردشگری است.

نجفی تصریح کرد: به این منظور، ۳۰ دستگاه اتوبوس تبریزگردی با ۱۵ راهنما در پنج ایستگاه و همچنین ۲۰ دستگاه تاکسی " از من بپرس " با ۱۷ راهنما در ۱۲ ایستگاه سطح شهر رسماً آغاز به کار کرده است.

شهردار تبریز گفت: در طرح تابستانی ۹۳، موزه شهر و شهرداری، خانه استاد شهریار و خانه علی مسیو با فعالیت ۲۵ راهنما به طور رایگان پذیرای عموم مسافران و گردشگران خواهد بود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تله‌کابین تبریز واقع در مجموعه عون ابن علی و همچنین بزرگ‌ترین مجموعه سورتمه‌سواری شمالغرب کشور در مجموعه تفریحی ائل باغی تبریز فعال بوده و آماده استفاده از گردشگران است.

وی با تاکید بر این که استقبال شایسته از مسافران و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری شهر، در گرو مشارکت تمام بخش های شهرداری تبریز است، گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک با افزایش ساعات کاری مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو، آماده‌سازی پارکینگ‌های طبقاتی ‌و همسطح‌ و رفع نواقص‌ احتمالی آنها، خدمات تخصصی خود را در فصل گردشگری پیگیری می کند.

شهردار تبریز همچنین توسعه طرح‌های گلکاری و فضای سبز زینتی در مسیر مسافران و گردشگران را از سوی سازمان فضای سبز و پارک‌های شهرداری، یادآور شد و گفت: پاکسازی و آماده سازی مجموعه پارک تاریخی ائل‌گلی و همچنین تجهیز و آماده‌سازی‌ مطلوب دو ‌مرکز اطلاع‌رسانی‌ گردشگری‌ ائل‌گلی‌ با‌ همکاری‌ سازمان ‌توسعه گردشگری از دیگر اقدامات طرح گردشگری تابستانی است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات اینترنت بی‌سیم به مسافران و گردشگران در مراکز گردشگری با ارایه پشتیبانی و راهنمایی فنی و همچنین ارسال نقشه تبریز از طریق بلوتوثبه تلفن همراه گردشگران از پیش بینی های سازمان آمار و فنآوری اطلاعات شهرداری تبریز است.

نجفی یادآور شد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های گسترده در معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و همکاری ارزنده صدا و سیمای مرکز استان، هتل‌ها، مراکز اقامتی و حتی مهمان‌سرای برخی ادارات و سازمان ها، در روزهای اخیر شاهد حضور چشمگیر مهمانان و گردشگران از جای جای کشور بوده است.

شهردار تبریز با تاکید بر این که طرح گردشگری تابستان ۹۳ تا پایان تابستان استمرار خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد جایگاه مورد انتظار گردشگری شهری، با برنامه‌ها و طرح‌های تدوین شده، تحقق یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز