خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه تبریز به عضویت مرکز تحقیقات بین المللی فیزیک نظری تریست ایتالیا(ICTP) درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۳۴

مرکز تحقیقات بین المللی فیزیک نظری(ICTP) توسط سازمان یونسکو، IAEA و دولت ایتالیا اداره می شود، به‌طوری که عضویت در ICTP نیازمند فعالیت‌های علمی - پژوهشی قابل قبول در دنیاست؛ از این رو عضویت در این مرکز با داوری علمی از میان متقاضیان انتخاب می‌شود.

دکتر رضا خردمند، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز به عضویت مرکز تحقیقات بین المللی فیزیک نظری تریست ایتالیا(ICTP) تحت مدیریت یونسکو تا سال ۲۰۲۰ میلادی درآمد.

به گزارش ایلنا، مرکز تحقیقات بین المللی فیزیک نظری(ICTP) توسط سازمان یونسکو، IAEA و دولت ایتالیا اداره می‌شود، بطوری که عضویت در ICTP نیازمند فعالیت‌های علمی - پژوهشی قابل قبول در دنیاست؛ از این رو عضویت در این مرکز با داوری علمی از میان متقاضیان انتخاب می‌شود.

بر اساس این گزارش، دانشمندان با سطح علمی و پژوهشی بالای مستقر و در حال کار در کشورهای درحال توسعه می‌توانند با کمک این موسسه، با جدید‌ترین جنبه‌های موضوع مطالعاتی‌شان در ارتباط باشند و این امر می‌تواند کمک شایانی برای جلوگیری از فرار مغز‌ها در کشورهای در حال توسعه ایجاد کند و از آنجایی که اعضای اصلی موسسه، دانشمندان فعال در کشور خود هستند، انتظار می‌رود بتوانند نقشی اساسی در فرایند ایجاد اجتماعات علمی در کشورهای خویش ایفا کرده و باعثارتقای تحصیلات حوزه فیزیکی و علم در تمام سطوح شوند.

از اهداف دیگر مرکز تحقیقات بین المللی فیزیک نظری(ICTP) می‌توان به گسترش برنامه‌های علمی با در نظرگیری نیاز کشورهای در حال توسعه، ایجاد ارتباط علمی برای دانشمندان از تمام کشور‌ها، توسعه تحقیقات با بالا‌ترین استانداردهای بین المللی و فراهم کردن محیطی پیشران برای فعالیت‌های علمی این مجموعه اشاره کرد.

دکتر رضا خردمند، دانشیار گروه فوتونیک دانشگاه تبریز در سال ۱۳۸۴ موفق به اخذ دکتری فیزیک لیزر از این دانشگاه شد. زمینه تحقیقاتی وی مطالعه و شبیه سازی سالیتوهای کاواک در میکرو مشدد‌های نیم رسانا، سوئیچ‌های کاملا نوری، تصویر برداری گوست و مطالعه مواد نورزا است.

انتشار ۶۵ مقاله در مجلات بین المللی، ارایه بیش از ۸۰ مقاله در کنفرانس داخلی و خارجی، راهنمایی و مشاوره بیش از ۸ دانشجوی دکتری، ۲۵ دانشجوی کار‌شناسی ارشد و اجرای بیش از ۱۵ طرح پژوهشی از دیگر سوابق آموزشی و پژوهشی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز