خبرگزاری کار ایران

در سه ماه اول سال‌جاری؛

۵۶ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۴۱

این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۵/۱۳ درصد رشد همراه بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات ۵۶ میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به سه ماهه سال گذشته ۵/۱۳ درصد رشد داشته است، گفت: هم اکنون کشور در وضعیتی قرار گرفته که نیاز مبرمی به صادرات غیرنفتی دارد و در این میان کشاورزی سهم مهمی در صادرات غیرنفتی برای کشور دارد و باید بگوییم در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل در صادرات محصولات کشاورزی در استان افزایش قابل توجهی داشته‌ایم.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقلام صادراتی استان گفت: کشمش، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیب و محصولات لبنی از جمله محصولاتی هستند که از استان به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

فتحی افزود: باتوجه به تدابیر اندیشیده شده برای اصلاح الگوی کشت در استان هم اکنون در استان به طور سالانه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید شود که بخش عمده‌ای از این مقدار به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی کمبود آب در استان را از دغدغه‌های مهم کشاورزان در زمینه تولید دانست و گفت: متاسفانه در آذربایجان شرقی شاهد کمبود آب بوده و کشاورزان در زمینه آبیاری محصولات خود با مشکلات عمده‌ای مواجه هستند و این امر تولید محصولات بیشتر را مورد تهدید قرار داده است و بخش کشاورزی ناچار است با منابع موجود محصولات کشاورزی مورد نیاز را تامین کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر ایجاد تغییر در رویکردهای صادراتی تصریح کرد: هدف اصلی در این حوزه باید صادرات محصولات فرآوری شده با بسته بندی مناسب باشد که بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی استان آمادگی خود را برای تامین تسهیلات و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی اعلام می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز