خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی:

روحیه تعاونی در بین نسل‌های آینده قوی دیده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۰۲۵

در گذشته هرکس در این بخش فعالیت داشت افتخار می کرد ولی اکنون به تعاونی‌ها کم لطفی می شود. / مسئولین از یاد نبرند که تعاونی‌های مصرف به منزله رفع نیازهای مردم تاکنون گره گشای مشکلات اقتصادی بوده‌اند و بدین لحاظ باید سیستمی طراحی شود که توان تعاونی ها را برای کالارسانی و جلب رضایت مردم و اعضاء تقویت شود.

مدیران عامل تعاونی های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی به دعوت اتحادیه امکان سرپرستی تبریز و نمایندگان مجمع استان گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، در آغاز این گردهمایی دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در سخنانی به اهمیت بخش تعاونی پرداخت و گفت: خوشبختانه دولت جدید امید زیادی به این بخش دارد و دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از طراحان قانون تعاون هستند در مدیریت اجرایی این بخش قرار گرفته اند و به اعتقاد ایشان باید تعاون در راس فعالیت های اقتصادی نسل آینده قرار گیرد.

حاج کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون آن را فرصتی برای تبیین خدمات این بخش شد و گفت: همه باید در توسعه فرهنگ تعاون تلاش کنیم در گذشته هرکس در این بخش فعالیت داشت افتخار می کرد ولی اکنون به تعاونی‌ها کم لطفی می شود. امروز اگر در بخشی از تعاون در تعداد محدودی از تعاونی ها از جمله مسکن با عدم موفقیت روبرو هستیم رسانه ها به ویژه صدا وسیما به شدت روی آن زوم می کند امادر مقابل نکته ای از موفقیت‌های سایر تعاونی ها هم سخنی به میان نمی آید.

نماینده تعاونی های مصرف کارگری آذربایجان شرقی در اتحادیه امکان با تأکید بر اینکه باید مزیت های بخش تعاون ارایه شود گفت: متاسفانه روحیه تعاونی در بین نسل های آینده قوی دیده نمی شود که ضعف در آموزش یکی از دلایل اصلی آن است.

صادق زاده به تعاونی های نیمه فعال اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا با بررسی های کارشناسی برای فعالیت مجدد این تعاونی ها برنامه ریزی شود.

وی به برخی مشکلات تعاونی های به ویژه در بخش مصرف شد و افزود: بحثمالیات ارزش افزوده یکی از این موارد است که دست تعاونی های مصرف را در رقابت با بخش خصوصی بسته است و سبب شده تا قیمت های تعاونی با قیمت آزاد قابل مقایسه نباشد از طرفی با وجود آنکه تعاونی ها از مالیات معاف هستند در مواردی مالیات بر تعاونی های مصرف اعمال می شود.

صادق زاده به آیین نامه ارایه تسهیلات به شرکت های تعاونی کارگری موضوع ماده ۱۵۳ قانون کار اشاره کرد و گفت: این آیین نامه اجازه حمایت کارفرمایان را از تعاونی های مصرف کارگری داده و ما خواهان اجرایی شدن آن هستیم.

وی تعاونی های مصرف کارگری را بازوی توانمند مدیران واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی در جهت آرامش و رفاه آسایش قشر عظیم کارگری دانست و گفت: مسئولین از یاد نبرند که تعاونی های مصرف به منزله رفع نیازهای مردم تاکنون گره گشای مشکلات اقتصادی بوده اند و بدین لحاظ باید سیستمی طراحی شود که توان تعاونی ها را برای کالارسانی و جلب رضایت مردم و اعضاء تقویت شود.

صادق زاده با تأکید بر اینکه تعاونی های مصرف نیازمند حمایت دولت هستند، گفت: برنامه ریزی و تداوم سیاستگذاری های توسعه ای که گام های موثری را برای فعالیت های تعاونی های مصرف گشوده باید با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در خاتمه بر برگزاری باشکوه هفته تعاون و برپایی نشست های تخصصی به ویژه با حضور اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و دست اندرکاران اجرایی بخش تعاون در آذربایجان شرقی تأکید کرد.

در این نشست چند تن از اعضای مدیران عامل تعاونی های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی به بیان مشکلات بخش تعاونی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز