خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۶۵۱

هم اکنون پروژه هایی با ارزش اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال در آستانه بهره برداری است / احداثهمزمان ۷تقاطع غیرهسطح در مسیرهای راه آهن، اره گر، کلانتر کوچه، گلکار، افلاک نما، ائل گلی و هتل مرمر معطوف به روان سازی ترافیک این کلانشهر می باشد.

شهردار تبریز از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۹۰ درصد از پروژه های عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری خبر داد.

صادق نجفی به خبرنگار ایلنا گفت: امروز پروژه های در حال اجرا در راستای تحول و دگرگونی عمرانی کلانشهر تبریز برنامه ریزی و اجرا می شوند.

وی افزود: خوشبختانه مانعی در اجرای پروژه های عمرانی وجود ندارد و بر این اساس هم اکنون پروژه هایی با ارزش اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال در آستانه بهره برداری است.

نجفی با بیان اینکه بارزترین پروژه های عمران شهری تبریز با ایجاد تقاطع های غیرهمسطح معطوف به روان سازی ترافیک این کلانشهر بوده است اظهار داشت: روان سازی ترافیک مهم‌ترین عامل در نگرش شهرداری بوده و بر همین اساس احداثهمزمان ۷تقاطع غیرهسطح در مسیرهای راه آهن، اره گر، کلانتر کوچه، گلکار، افلاک نما، ائل گلی و هتل مرمر در این راستا قرار دارد.

وی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی این ۷تقاطع، طی برنامه ریزی مطالعات ترافیکی و ساعت ها بحثو کارشناسی مورد توجه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: اگر چه این ۷تقاطع، بعضاً فاصله دوری از یکدیگر دارند اما ملاحظات امتداد ترافیکی و بررسی تراکم تردد در ساعات مختلف شبانه روز نشان می دهد که تجدیدنظر در ساختار هندسی این ۷نقطه، به عنوان ۷گره ترافیکی تبریز ضروری است.

وی با اشاره به ویژگی های پروژه های عمران شهری سال جاری تبریز اظهارداشت: در مورد وجه تمایز پروژه های جدید امسال ذکر چند نقطه ضروری است. نخست اینکه نگاه شهرداری به پروژه های عمرانی، بر اساس نیازسنجی های دقیق از شهروندان است احداثروگذر در میدان راه آهن، نماد بارز این نیاز اساسی است.

نجفی افزود: با توجه به مسیر ترانزیتی این میدان و تردد خودروهای سنگین عریض و طویل و همچنین وجود ایستگاه بی آر تی در این میدان، کمتر روزی است که تردد خودرو در این میدان، با سهولت نسبی صورت بگیرد. متاسفانه این مشکل سال ها مغفول بود و توجهی به لزوم گره گشایی از آن نمی شد که امیدواریم تا یک سال آتی شاهد بهره برداری از این پروژه ارزشمند باشیم.

وی تصریح کرد: نکته دیگر در مورد پروژه های عمرانی این است که توقعات شهرداری از برنامه های عمرانی، محدود به کارکرد عمرانی نیست درواقع بهره گیری از ذوق و خلاقیت هنری در اجرای پروژه های عمرانی مورد تاکید شهرداری است متاسفانه این عامل اثربخش، سال های متمادی مورد غفلت واقع شده است.

نجفی با تأکید بر اینکه موضوع «عمران» اصلی ترین و وسیع ترین حوزه وظایف شهرداری است یادآور شد: اما آن جا که پای «مدیریت واحد شهری» در میان باشد، نمی توان موضوع عمران را محدود به یک سری سازهای درهم تنیده دانست؛ اینجاست که پروژه های عمرانی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی ارتباط برقرار می کند. پروژه های عمرانی کلانشهر تبریز قطعاً باید جلوه های متفاوتی با سایر شهرها داشته باشد. انتظار ما از متولیان عمرانی شهرداری تبریز، تحقق همین تفاوت است. در مراحل بعدی همان طور که بارها تاکید کرده ایم، خواسته ما از متولی اصلی پروژه های عمرانی، رسیدن به کیفیت ایده آل در این پروژه ها در کم ترین زمان ممکن است.

وی با اشاره به اهمیت همراهی شورای اسلامی شهر تبریز را در اجرای پروژه های عمرانی گفت: بارها گفته ایم که شهرداری هویت خود را مدیون شورای اسلامی شهر بوده و بنابراین بدیهی است که نظارت این عامل هویت‌بخش بر اجرای برنامه های عمرانی و اجتماعی از بروز خطاهای ناگزیری که بروز آن ها با توجه حجم گسترده فعالیت ها و اقدامات مدیریت شهری طبیعی به نظر می رسد، پیشگیری خواهد کرد و بر همین اساس شهرداری تبریز، اصل مشاوره و تبادل نظر را به عنوان راهکار رسیدن به بهترین راهبرد عمرانی و اجتماعی ممکن در نظر داشته و به همین منظور نظرات اعضای شورای اسلامی شهر را در بحثمعماری و همچنین جلوه های عمران شهری، مغتنم می داند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز