خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

صرفه‌جویی برق برای شهروندان تبریزی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۸۰

طی روزهای اخیر میزان مصرف برق، نسبت به روزهای مشابه سال گذشته نزدیک به۲۰ درصد افزایش داشته است. / بر همین اساس روزها از ساعت ۱۱ الی ۱۵ شاهد اوج مصرف برق هستیم که نیازمند همکاری مستمر مردم و سازمان‌ها در رعایت الگوی مصرف برق جهت تامین برق پایدار برای مشترکین هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تأکید کرد: صرفه جویی برق برای شهروندان تبریزیدر تابستان امسال ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین روشن میلانی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر افزایش مصرف انرژی برق نسبت به سال گذشته تاکید کرد: با فرارسیدن فصل گرما و بالا رفتن مصرف برق مشارکت گسترده مشترکین در اعمال مدیریت مصرف به منظور اقدامات پیشگیرانه در جهت پایداری شبکه ضروری است.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر، میزان مصرف برق نسبت به روزهای مشابه سال گذشته نزدیک به۲۰ درصد افزایش داشته است و بر همین اساس روز‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۵ شاهد اوج مصرف برق هستیم که نیازمند همکاری مستمر مردم و سازمان‌ها در رعایت الگوی مصرف برق جهت تامین برق پایدار برای مشترکین هستیم.

میلانی افزود: مصرف بی‌رویه انرژی برق موجب افزایش بار شبکه شده و احتمال انفجار و تخریب ترانس‌ها بوجود می‌آید که می‌تواند موجب قطعی برق شود.

وی خواستار استفاده از لوازم برقی به خصوص لوازم برودتی دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی شد و اظهار داشت: انتخاب نوع کولر با توجه به مناطق آب و هوایی، خاموش کردن کولر در هنگام ترک منزل، عدم استفاده از دور تند کولر در زمان پیک مصرف برق، ‌بستن کامل در و پنجره به هنگام استفاده از کولر از راهکارهای ساده در جهت تعدیل مصرف انرژی است.

میلانی خاطر نشان کرد: از عموم شهروندان، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی می‌خواهیم با عدم استفاده از لوازم برقی غیر استاندارد و پر مصرف، در جهت پایداری شبکه و تامین مستمر برق با صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی برق این شرکت را در خدمت رسانی به عموم همشهریان فهیم یاری رسانند.

وی افزود: از مشترکین می‌خواهیم با جمع آوری لامپهای رشته‌ای ازسیستم روشنایی، با توجه به منسوخ شدن استفاده از این نوع لامپ‌ها و جایگزینی با لامپ‌های کم مصرف و LED سهم عمده‌ای در کاهش بار مصرفی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز