خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اختلاف قیمت در بحثقاچاق تعیین‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۵۷

کیفیت و قیمت مناسب محصولات داخلی، قاچاق کالا را کاهش می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: اختلاف قیمت در بحثقاچاق تعیین‌کننده است،

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با بیان اینکه افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات تولید داخل را از راهکارهای کاهش قاچاق کالا به شمار می‌رود گفت: اگر تولیدکنندگان ما محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنند انگیزه‌ای برای قاچاق کالا وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تولیدکنندگان می‌توانند با کاهش قیمت تولیدات خود مسوولان را در امر مبارزه با قاچاق کالا یاری کنند و قطعا این امر قابل تحقق است.

جبارزاده با اشاره به اینکه پیشگیری در هر زمینه‌ای بهتر از درمان است، گفت: در موضوع قاچاق نیز پیشگیری از وقوع قاچاق موثر‌تر از مبارزه است.

وی خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از کسانی که کالایی را قاچاق می‌کنند از خلاف بودن کار خود اطلاع ندارند، لذا اگر اطلاع‌رسانی در این زمینه بیشتر شود و مردم نسبت به ابعاد پدیده قاچاق توجیه شوند بخش قابل توجهی از قاچاق کالا کاهش می‌یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تصویب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی، گفت: تجدید نظر در قوانین به منظور رفع نواقص و ایرادات انجام می‌شود و اگر ایرادهایی در قانون جدید باقی مانده باید توسط مسوولان امر احصا و به مراجع ذی‌ربط منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع مبارزه با قاچاق کالا از تاکیدات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های دولت است، افزود: اهمیت مبارزه با قاچاق کالا به حمایت از تولید داخل برمی‌گردد و در بحثاقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط اقتصادی کشور نیز بحثمبارزه با قاچاق باید جدی تلقی شود، چرا که قاچاق همواره تهدیدکننده تولید داخل بوده است.

جبارزاده همچنین کنترل مبادی ورودی آزادراه پیامبر اعظم، استقرار دستگاه ایکس‌ری در گمرکات و هماهنگی کامل دستگاه‌ها با کمیسیون استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه همچنین از سه تن از ماموران اداره آگاهی استان که در کشف و دستگیری عاملان سرقت از موزه ملی آذربایجان نقش داشتند از سوی استاندار با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز