خبرگزاری کار ایران

با حضور فعالان عرصه قرآن نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در تبریز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۹۴

این نمایشگاه با هدف شناسایی، ‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز با حضور فعالان این عرصه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ قرآن تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، و امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند.

این نمایشگاه با هدف شناسایی، ‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیتهای قرآنی برگزار می‌شود.

چاپ نشریه، نمایش عروسکی و مسابقه قرآن بخش کودک، بخش صهیونیسم‌شناسی، محفل انس با قرآن کریم با حضور گروه‌های بین‌المللی تواشیح و قاریان بین‌المللی؛ وحید وکیلی و حامد ولی‌زاده، اکران فیلم‌های منتخب جشنواره عمار و باب رحمت، بخش مشاوره با حضور روحانیون مشاور، بخش آسیب‌های اجتماعی، بخش حجاب و عفاف و کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی نمایشگاه قرآن تبریز خواهد بود.

ارائه آثار هنری و رونمایی از قرآن نوشته شده بر روی سنگ توسط هنرمند تبریزی یوسف زمانی، کارگاه زنده هنری نقاشی و خطاطی روی سفال، سرامیک و کاشی و کتابت هم‌زمان قرآن کریم با خودکار توسط ۶۰۰ نفر از هنرمندان تبریزی نیز از برنامه‌های کمیته هنری نمایشگاه بزرگ قرآن خواهد بود.

اجرای مسابقه نقاشی دیجیتالی با موضوع دست‌های کوچک دعا و اجرای مسابقه و پیام کوتاه قرآنی، حضور ۴۰ موسسه و شرکت نرم‌افزاری از بخش‌های نشر الکترونیک در نمایشگاه بزرگ قرآن تبریز خواهد بود.

این نمایشگاه تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در محل سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز دایر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز