خبرگزاری کار ایران

در راستای تقویت دوستی بین ملت‌های ایران و چین؛

استان‌های آذربایجان شرقی و هوبی، توافق‌نامه دوستی امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۵۷۱

بر این اساس دو استان توافق کردند بر اساس اصول بیانیه مشترک تاسیس روابط دیپلماتیک بین ایران و چین، همکاری‌های متقابل خود را در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علوم و فناوری، آموزش و پرورش، سلامت و نیروی انسانی و غیر آن در اشکال مختلف آغاز کنند.

استان‌های آذربایجان شرقی و هوبی در راستای ارتقای درک متقابل و توسعه دوستی بین مردم ایران و چین و تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین، موافقت‌نامه برقراری پیوند دوستی امضا کردند.

به گزارش ایلنا، بر اساس این موافقت‌نامه که به امضای معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی و دبیر حزب کمونیست استان هوبی رسید، دو استان توافق کردند بر اساس اصول بیانیه مشترک تاسیس روابط دیپلماتیک بین ایران و چین، همکاری‌های متقابل خود را در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علوم و فناوری، آموزش و پرورش، سلامت و نیروی انسانی و غیر آن در اشکال مختلف آغاز کنند.

دو طرف همچنین ضمن تعهد به اصول برابری و رعایت منافع دوجانبه، توافق کردند ارتباطات منظم فیمابین مدیران و ادارات ذی‌ربط دو استان را به منظور تسهیل گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص مناسبات و مسایل مورد علاقه، برقرار و ادامه دهند.

اعتبار این موافقت‌نامه از زمان امضای آن پنج سال بوده و در صورتی که توسط هیچ یک از طرفین نقض نشود، مدت زمان اجرای آن قابل تمدید خواهد بود.

گفتنی است هیات تجاری و سرمایه‌گذاری استان هوبی روز یکشنبه نیز برای بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده بود.

هوبی یکی از استان‌های مرکزی چین است که ۱۸۶ هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۶۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

مرکز این استان شهر ووهان است که از شاهراه‌های ارتباطی و از مراکز مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مرکز چین به شمار می‌رود.

استان هوبی در تولید محصولات مهم کشاورزی شامل پنبه، برنج، گندم و چای و در صنایع خودرو، متالورژی، ماشین‌آلات، برق، منسوجات، مواد غذایی و فناوری‌های پیشرفته و همچنین در استخراج معادن و ساخت سدها و نیروگاه‌های آبی جزو استان‌های مهم چین است.

ظرفیت تولید ناخالص داخلی این استان بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار در سال و نرخ رشد اقتصادی آن ۱۰ درصد اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز