خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز:

بروشورهای آموزشی در مناطق مختلف شهرداری تبریز توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۲۱۱

این بروشورها به منظور اطلاع شهروندان از قوانین مختلف مربوط به امور شهری منتشر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از انتشار و توزیع بروشورهای آموزشی در مناطق مختلف شهرداری کلانشهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد عزتی با اشاره به موضوع ضرورت اطلاع شهروندان از قوانین مختلف مربوط به امور شهری اظهار داشت: امروزه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که حیات شهری وابستگی انکارناپذیری با آگاهی و دانایی شهروندان خود دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تصریح کرد: در راستای دستیابی به این مهم اداره نظارت بر ضوابط و مقررات شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری، پیرو انتشار جزوه‌ها و کتاب‌های قبلی اقدام به تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی تحت عنوان‌های «نگاهی به اهم وظایف مهندسین مجری» و «گزیده‌ای از ضوابط و استانداردهای مناسب سازی ساختمان و اماکن عمومی برای سالمندان و افراد دارای معلولیت» کرده است.

عزتی اظهار داشت: اداره نظارت بر ضوابط و مقررات شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پیش از این بروشورهای «نگاهی به اهم وظایف مهندسین ناظر»، «گزیده‌ای از ضوابط و مقررات مرتبط با کاربری مسکونی»، «بخوانیم و بدانیم» و کتاب «اهم ضوابط و مقررات مطابق طرح تفصیلی یکپارچه تبریز» منتشر کرده بود.

وی تصریح کرد: رویکرد بارز شهرهای امروز، دستیابی به توسعه پایدار است و بدون حضور شهروندان آگاه و فعال در حوزه‌های فعالیت شهر‌ها یکی از رموز نیل به توسعه پایدار و پویایی جوامع شهری است.
عزتی ادامه داد: در این میان شهرداری‌ها به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، وظیفه دارند در راستای تعامل هرچه بیشتر و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان گام بردارند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری افزود: بر همین اساس یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شهرداری در دوران حاضر آگاه ساختن شهروندان و بدنه متخصص جامعه است تا شهروندان مهندسان، مدیران و مسئولان بتوانند در بستری شفاف و به دور از دغدغه‌های ناشی از عدم آگاهی به اطلاعات صحیح و تخصصی، به فعالیت بپردازند.

وی تصریح کرد: در راستای دست‌یابی به این مهم اداره نظارت بر ضوابط و مقررات شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری، پیرو انتشار جزوه‌ها و کتاب‌های قبلی اقدام به تهیه و توزیع دو مورد بروشور آموزشی تحت عنوان «نگاهی به اهم وظایف مهندسین مجری» و «گزیده‌ای از ضوابط و استانداردهای مناسب سازی ساختمان و اماکن عمومی برای سالمندان و افراد دارای معلولیت» کرده است.

معاون شهردار کلانشهر تبریز در پایان اظهار داشت: شهروندان می‌توانند بروشورهای مذکور را از شهرداری‌های مناطق، سازمان نظام مهندسی و انجمن‌های صنفی مرتبط با حوزه شهرسازی و معماری تهیه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز