خبرگزاری کار ایران

مهلت ارسال آثار به همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۷۴

این همایش بین‌المللی همزمان با ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۳(روزملی شعر و ادب) که به‌عنوان روز بزرگداشت استاد شهریار، در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده، برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار تا پایان تیرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر صفی‌پور با بیان اینکه این همایش بین‌المللی همزمان با ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۳(روزملی شعر و ادب) که به‌عنوان روز بزرگداشت استاد شهریار، در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده، برگزار می‌شود افزود: استاد شهریار شاعری جهانی است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت فکری و همچنین پتانسیل غنی ادبی و پژوهشی، سیرهٔ شعری استاد شهریار توسط پژوهشگران مورد واکاوی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری که خود گوهر‌شناسی در عرصهٔ شعر و ادب است به ژرفا و ابعاد مختلف اشعار استاد شهریار اشراف کامل داشته و وی را از بزرگ‌ترین شاعران معاصر در عرصهٔ شعر فارسی و ترکی می‌دانند.

صفی‌پور ادامه داد: بر همین اساس عرصهٔ شهریار پژوهی، بیش از پیش نیازمند اهتمام جدی پژوهشگران برای تولید آثاری فاخر و ماندگار است.

براساس این گزارش، محورهای همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار، شامل آداب و رسوم ایرانی – اسلامی در آثار استاد شهریار، بازی‌های محلی در آثار استاد شهریار، قصه‌ها و داستان‌های محلی در آثار استاد شهریار، نقش موسیقی در اشعار استاد شهریار، ترانه‌ها، ضرب المثل هاو متل‌ها در آثار استاد شهریار، مقایسهٔ آثار فولکلوریک شهریار با نظایر بومی و خارجی، مردم گرایی در آثار استاد شهریار، بازتاب فولکلور آذربایجان در اشعار استاد شهریار، بازخوانی جامعه‌شناختی و روان‌شناختی منظومهٔ حیدربابا، هویت‌شناسی اندیشهٔ استاد شهریار، نوآوری‌های ادبی در آثار استاد شهریار، بررسی اندیشه‌های اجتماعی استاد شهریار، گردشگری فرهنگی و ادبی در آذربایجان‌شرقی(بناهای تاریخی و گردشگری آذربایجان در آثار استاد شهریار) و زمینه‌های تاریخی و جغرافیایی منظومه حیدربابا است.

علاقمندان می‌توانند چکیدۀ مقالات خود را تا پایان تیرماه و اصل مقالات را تا سی‌ام مردادماه ۱۳۹۳ به دبیرخانه همایش واقع در آذربایجان‌شرقی، تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به چهارراه آبرسان، خانه فرهنگ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، طبقه چهارم، دبیرخانه همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار، صندوق پستی: ۵۱۵۴۹۹۳۱۱۳ و یا پست الکترونیکی: shahriyar @ ershad - as. ir و یا به دبیرخانه تهران واقع در تهران، میدان فاطمی، جنب ساختمان جهاد کشاورزی(روبروی بیمارستان سجاد)، ساختمان اداری تجاری شماره ۱۸، طبقه ۶، واحد ۱۲ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز