خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز:

جمع آوری و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری تبریز باید در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۱۰۴

خدمات شهری ویترین عملکرد شهرداری می باشد و عملکرد مناسب در این بخش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: جمع آوری و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری باید جز اولویت های مدیران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا فریدون بابایی اقدم که در جلسه کمیسیون پیگیری مصوبات، تحقیق و نظارت و بازرسی شورای شهر تبریز سخن می گفت اظهار داشت: خدمات شهری ویترین عملکرد شهرداری می باشد و عملکرد مناسب در این بخش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بازنگری در دفترچه پیمان خدمات، تکریم کارکنان و مدیران خدمات شهری، نظارت بیشتر بر ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این عضو شورای کلانشهر تبریز ادامه داد: نظارت بیشتر بر حوزه جمع آوری و دفع زباله و نخاله های ساختمانی، ماشین آلات حمل زباله و توجه به کارگران خدماتی شرکتهای پیمانکاری خدمات شهرداری تبریز نیز از اموری می باشند که باید با جدیت نسبت به آنان عمل کرد.

بابایی اقدم با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تحقیق و نظارت شورا و بررسی مشکلات خدمات شهری در این جلسه گفت: تعدد وظایف، پیچیده بودن خدمات شهری و شبانه روزی بودن آن در قبال توقع کمتر و حقوق ناکافی پرسنل این معاونت، ارایه خدمات به صورت شبانه روزی از عمده ترین مشکلات و دغدغه های معاونین خدمات شهری بود.

وی افزود: در برخی مواقع بحرانی مثل بارانهای سیل آسا و برف واحدهای خدمات شهری و اجرایی به صورت آماده باش بوده و انجام وظیفه می نمایند. بنابراین نیروهای این معاونت در دسترس ترین نیروها در بین معاونت های شهرداری تبریز هستند.

در این جلسه محمدرضا قربانیان تبریزی معاونت خدمات شهرداری تبریز از اجرای سیستم هوشمند خدمات شهری در شهرداری منطقه ۳ به صورت پایلوت خبر داد.

همچنین با توجه به جمع آوری زباله در ۲۴ ساعت شبانه روز در شهر تبریز و بالا رفتن هزینه خدمات شهری نسبت به سایر کلانشهرهای کشور، در این جلسه توجه به فرهنگ سازی شهروندان در جهت کاهش حجمی و وزنی تولید زباله، تفکیک از مبدا و تلاش در جهت زیباسازی شهر تبریز به عنوان شهر پاک در ایران از سوی اعضای کمیسیون تاکید شد.

محمد حسن اسوتچی عضوکمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به تعدد و پیچیده بودن وظایف معاونین خدمات شهری، در برخی کلانشهرها معاونین خدمات به عنوان قائم مقام شهرداری ایفای وظیفه می نمایند.

ایرج شهین باهر عضو دیگر کمیسیون ضمن تشکر از پاکیزگی شهر توسط مسئولین خدمات شهری گفت: سیمای شهر در محلات ناشی از عدم اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ شهرداری ها است.

وی همچنین از هماهنگی معاونین خدمات مناطق با سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت جلوگیری از تجمع مصالح ساختمانی در ساخت و سازهای شهری در معابر شهر برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تردد سهل شهروندان خبر داد.

معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و معاونین خدمات شهری مناطق شهرداری تبریز که به این جلسه کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر این هفته دعوت شده بودند به بیان عملکرد خود در حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی کلانشهر تبریز پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز