خبرگزاری کار ایران

شاعران مداح در نشست ادبیات آیینی و عاشورایی آذربایجان شرقی تقدیر شدند

کد خبر : ۱۷۵۵۲۶

در پایان اولین جلسه از سری نشست های ادبیات آیینی و عاشورایی حوزه هنری آذربایجان شرقی از میر علی اکبر صدرالدینی و حاج علی حسین زاده به عنوان شاعران مداح پیشکسوت تقدیر شد.

اولین جلسه از سری نشست های ادبیات آیینی و عاشورایی در حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: اوج گیری شعر آیینی فارسی، هم پایه تعمیق خاص آموزه های قرآنی و اسلامی در فرهنگ ایران زمین است و این چنین بود که شعر فارسی با این آموزه های ارجمند عجین شد، به طوری که یکی از شاعران آیینی سرای ایران زمین کسایی مروزی، شاعر قرن چهارم هجری است.

حسن میلانی افزود: آمیختگی با مفاهیم قرآنی و دینی بود که اندک اندک شعر فارسی را به دریای بی کران عرفان کشاند و افق های کشف و شهود عرفان اسلامی را فراروی آن گشود.

وی شاخصه مهم این جلسه را حضور شاعران شهرستان های استان عنوان کرد و گفت: توجه به شاعران شهرستانی و حمایت از آنها جزء مهمترین برنامه های ما برای دفتر شعر حوزه هنری محسوب می‌شود.

میلانی همچنین با تاکید بر اجرای برنامه های ویژه و برگزاری شب های شعر در شهرستان ها گفت: توجه به هنرمندان شهرستان های استان آذربایجان شرقی اهمیت بسزایی برای حوزه هنری دارد و به این خاطر در سال جاری به این مسئله توجه ویژه ای شده است.

گفتنی است در پایان اولین جلسه از سری نشست های ادبیات آیینی و عاشورایی حوزه هنری آذربایجان شرقی از میر علی اکبر صدرالدینی و حاج علی حسین زاده به عنوان شاعران مداح پیشکسوت تقدیر شد.

لازم به ذکر است اولین جلسه از سری نشست های ادبیات آیینی و عاشورایی با شعر خوانی شاعران شهرستانهای استان و مولودی خوانی به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز