خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

حل‌و فصل ریشه‌‌ای مشکلات کلان‌شهرها، نیازمند تصمیمات هماهنگ مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۵۴

اگرچه شهرداران کشور توسعه و عمران شهر حوزه مسئولیت خود را اولویت نخست خود تلقی می کنند، اما باید توجه داشت که حل و فصل اساسی و ریشه ای مشکلات شهرها، نیازمند تصمیم سازی های کلان و هماهنگ است.

شهردار تبریز گفت: تحقق اهداف کلان شهرها، با نگاه جزیره ای و انحصاری میسر نخواهد بود.

به گزارش ایلنا صادق نجفی، عضویت خود در انتخابات شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور را یادآور شد و گفت: به عنوان نماینده شهرداران کشور در این مجموعه حساس و تصمیم ساز سعی می کنیم با ایجاد تعامل و همگرایی در ساز و کار مدیریت شهری کشور، مجموعه تجارب شهرداری های کشور را برای ایجاد راهکارهای دقیق و کارساز، به صورت هماهنگ احصا کنیم.

وی گفت: این شورا با توجه به ظرفیت های قانونی و بهره گیری از عناصر مجرب، می تواند متضمن اجرای هماهنگی های کارساز و تاثیرگذار باشد.

شهردار تبریز با بیان این که این انتخاب، نمایانگر جایگاه بی بدیل شهر تبریز در عرصه مدیریت شهری کشور و دستاوردهای ارزنده آن در سطح کشور است، تاکید کرد: با اجرای کیفی صدها پروژه شهری در سال جاری، سعی می کنیم ضمن ارتقای شاخص های مختلف، شهر تبریز را به عنوان الگوی زیبایی و سازندگی شهرهای کشور مطرح کنیم.

وی ادامه داد: کلان شهرهای کشور اگرچه از نظر مسافت جغرافیایی، گاه فاصله های چشمگیر از یکدیگر دارند، اما مشکلات و دغدغه های نزدیک و مشترک آن ها باعثمی شود که الزامات یکسانی برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری متصور باشد.

شهردار تبریز با بیان این که برای تدوین و اجرای دقیق این الزامات، شهرداری های کشور باید به یک هماهنگی و همدلی کارساز دست یابند، خاطرنشان کرد: این نگرش، به عنوان یک رویکرد چاره ساز، علاوه بر حل و فصل مشکلات کلان شهرها، توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات و تسهیلات را در شهرهای کشور در پی خواهد داشت.

نجفی اظهار داشت: اگرچه شهرداران کشور توسعه و عمران شهر حوزه مسئولیت خود را اولویت نخست خود تلقی می کنند، اما باید توجه داشت که حل و فصل اساسی و ریشه ای مشکلات شهرها، نیازمند تصمیم سازی های کلان و هماهنگ است.

وی فرصت ها و دغدغه های امروز کلان شهرهای کشور را ترسیم کننده تحولات آینده شهرهای کوچکتر خواند و افزود: می توان در آینده ای نه چندان دور، تبدیل شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و همچنین توسعه روزافزون روستاهای کشور را با هدف رسیدن به امکانات زندگی شهری، پیش بینی کرد؛ بنابراین حل و فصل مشکلات کنونی کلان شهرها، راهگشای بسیاری از نارسایی های مدیریت شهری و روستایی کشور، در آینده ای نه چندان دور خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز